Facebook vylepšuje Workplace Chat - umožní i mezifiremní komunikaci

12. 10. 2018

Sdílet

 Autor: Fotolia © peshkova
Nové funkce kolaborativního nástroje Workplace Chat mají vylepšit spolupráci napříč různými firmami.

Facebook aktualizoval projektu Workplace – aplikace pro spolupráci schopné komunikace napříč firmami. Workplace byl uveden v roce 2016 a za dva roky se rozšířil do více než třiceti tisíc firem.

Novinky se týkají mimo jiné Workplace Chatu, firemního ekvivalentu známého Messengeru, určeného však jen běžným uživatelům. Workplace Chat nyní podporuje komunikaci napříč pracovními skupinami z různých firem.

Ta je sice součástí aplikace již delší dobu, dosud však umožňovala jen komunikaci mezi přímými kolegy. Nyní je tak možno zapojit do komunikace až padesát účastníků, kteří se navíc mohou spojit skrz text, audio či video v konverzacích jak „mezi čtyřma očima“, tak v těch skupinových.

„Díky této funkci budou uživatelé produktivnější ve spolupráci s těmi, se kterými komunikují na každodenní bázi,“ uvedl Julien Codorniou, viceprezident pro Workplace.

Dalšími novinkami Workplace Chatu jsou pak možnost připnout nahoru do chatu až patnáct důležitých zpráv, „nerušit mód“ umožňující vypnutí upozornění či intuitivní odpovídání.

Facebook však představil také novinky, které teprve plánuje uvést v provoz. Jedna z nich je známá už z běžné verze Messengeru, a to tzv. Safety Check, sloužící v krizových situacích k informování přátel o tom, že jste v pořádku.

V rámci Workplace Chatu bude Safety Check informovat firmy o stavu a situaci jejich zaměstnanců. Dle Codornioua jde mezi klienty o nejžádanější funkci a pozitivně ji vnímá též Alan Lepofsky, analytik společnosti Constellation Research: „Už tu nejde jen o práci, ale také o budování důvěry, respektu a projevení péče vůči zaměstnancům i klientům.“

bitcoin školení listopad 24

Co se týče konkrétních uživatelských dat, Facebook zatím neuvedl, kolik uživatelů Workplace má, zmínil však některé z nejvýznamnějších klientů: švédskou bezpečnostní společnost Securitas (300 tisíc registrovaných uživatelů), farmaceutický gigant GlaxoSmithKline (160 tisíc) či Vodafone.

„Nerosteme po uživatelích ani po týmech, ale po celých společnostech. A když říkám společnostech, myslím tím se všemi jejich zaměstnanci,“ říká sebevědomě Codorniou. Dle dostupných dat přitom do aplikace Workplace vstupuje 60 % uživatelů pravidelně alespoň jednou týdně.