Facebook vysvětlil, proč oddělil Messenger

30. 3. 2015

Sdílet

 Autor: Fotolia © peshkova
Když Facebook minulý rok přinutil miliony uživatelů po celém světě, aby si stáhli na chatování speciální aplikaci Messenger, nikdo z toho velkou radost neměl. Nyní jsou však důvody tohoto rozhodnutí jasnější: Messenger se stává samostatnou platformou oddělenou od hlavní stránky Facebooku, která firmě přináší vlastní byznys.

Své důvody pro vytvoření Messengeru minulý týden na konferenci F8 rozkryli samotní představitelé největší sociální sítě světa. Messenger je podle nich samostatnou platformou pro jiné mobilní aplikace, které lze stahovat přímo z něj a integrovat do chatu. V současné době má Facebook přes čtyři desítky partnerů, kteří pro Messenger vyvíjejí aplikace. K těmto aplikacím lze získat přístup kliknutím na tlačítko "..." při chatování.

A nutno dodat, že uživatelé Messengeru mají nyní na výběr velmi zajímavé aplikace: například Ditty umí proměnit text v hudbu a Pyro pak umožní během pár sekund vytvářet animace s pěknými efekty. Podle Marka Zuckerberga tyto nástroje mají uživatelům sloužit k lepšími vyjádření sama sebe.

Facebook nyní k Messengeru také přistupuje jako k samostatné platformě pro byznys. Pokud si lidé budou v blízké budoucnosti od vybraných prodejců kupovat produkty online, budou jim tito prodejci (se souhlasem uživatelů) moci posílat notifikace o odeslání zásilky přímo do Messengeru a možné bude pomocí této aplikace také chatovat se zaměstnanci prodejce a změnit objednávku. Mezi prvními partnerskými prodejci Facebooku budou zpočátku firmy Zulily a Everlane.

bitcoin školení listopad 24

A uživatelé Facebooku si mezi sebou nyní mohou také posílat peníze - i když zatím pouze ve Spojených státech. Přestože z Messengeru není zatím možné přímo nakupovat, není těžké si představit, že v budoucnu půjde i to - obzvláště vezmeme-li v úvahu, že Facebook experimentuje na své hlavní stránce s tlačítkem „koupit“.

Podle Zuckerberga se k Messengeru přihlašuje minimálně jednou za měsíci 600 milionů lidí, což je téměř polovina celé uživatelské základny Facebooku.