Facebook Workplace má nový vzhled

7. 5. 2019

Sdílet

 Autor: Fotolia © boygostockphoto
Nové uživatelské rozhraní má učinit Facebook Workplace jednodušší a rychlejší.

Vedle nových vylepšení běžné verze Facebooku firma na nedávné konferenci F8 oznámila také novinky týkající se jeho pracovní verze Workplace. Především přepracované uživatelské rozhraní. Jeden z odborníků jej popsal jako „uspořádanější, rychlejší a usnadňující orientaci“. Větší důraz přitom klade na chat a skupinové prvky.

Zatímco v minulosti byly skupiny umístěny v pravé části rozhraní, dnes se jim dle Facebooku dostává výsadnějšího postavení, a to za účelem zpřehlednění. Tomu má napomoct také možnost minimalizace navigačních lišt, po níž dojde ke zvýraznění obsahu jako je News Feed nebo skupinové příspěvky.

„Provedené změny jsou v souladu s tempem změn, kterými prochází Facebook jako takový,“ hodnotí Wayne Kurtzman z IT společnosti IDC. „Bez nich by Workplace začal zastarávat. Také očekávám, že změny v budoucnu pomohou implementaci řady dalších novinek.“

Další aktualizace zahrnují nové zobrazení Notifikací, které ukazují nové příspěvky v inboxu s možností jejich filtrování na základě individuálních preferencí za účelem rychlejšího nacházení relevantních informací. „Pracovní graf“ pak může být využit k zvýraznění důležitého obsahu a skupin. Administrační panel se dočkal zjednodušeného designu s jedinou záložkou pro přidávání, správu a deaktivaci uživatelů.

Viceprezident Facebooku a šéf Workplace, Karandeep Ananad, uvedl, že změny rozhraní mají za cíl zjednodušit spolupráci a realizaci projektů.

bitcoin_skoleni

„Krom budování pracovní komunity chtějí lidé Workplace využívat ke spolupráci a mít potřebné informace hned po ruce. Chtějí nástroje jako jsou Skupiny nebo notifikační inbox, které spolupráci prohloubí, sníží závislost na emailu a umožní jim chatovat a snadno sdílet soubory,“ uvedl Ananad.

Facebook spustil Workplace v roce 2016 a do dnešního data k němu přilákal dva miliony platících uživatelů. Využívají ho i velké korporace jako jsou Telefonica, Nestle nebo Virgin Atlantic.