Facebook rozšiřuje svou reklamní síť za vlastní hranice, chce pokrýt i ty návštěvníky internetu, kteří nejsou registrovanými uživateli sociální sítě. Proto, aby mohla vylepšit svůj reklamní servis jak v samotném prostředí Facebooku, tak mimo něj.
Získá tak například možnost lépe pracovat s reklamou v mobilních zařízeních a – přirozeně – navýšit tak své reklamní zisky.
„Je to dobré rovněž pro inzerenty. Nechtějí ukazovat reklamy lidem, kteří je nechtějí vidět. Snižuje to pak prožitek z návštěvy webu,“ říká Ezra Gottheil, analytik společnosti Technology Business Research.
Zárodek aktuálního kroku lze vysledovat už ve spuštění Facebook Audience Network před dvěma lety, služby, která inzerentům umožňuje rozšířit svůj záběr mimo samotnou sociální síť, třeba právě do mobilních zařízení.
Dosud však Facebook zobrazoval reklamy na jiných stránkách jen těm, kteří byli v sociální síti registrováni. To už teď neplatí. „Rozšiřujeme Audience Network, takže vydavatelé a vývojáři můžou reklamy zobrazovat lépe. A to i těm, kteří nepoužívají anebo nejsou s Facebookem nijak spojeni,“ napsal v oficiálním oznámení k rozšíření nové služby Andrew Bosworth, z reklamního oddělení Facebooku.
„Často jsme slýchali, že spousta reklam, které se jim zobrazují, je otravuje, rozptyluje anebo jsou zavádějící. Myslíme si, že firmy si s nimi dokážou poradit líp, proto jsme se soustředili na to, abychom reklamy na Facebooku i mimo něj vylepšili.“
V praxi to znamená, že Facebook bude sledovat nejen své registrované uživatele, ale i neuživatele. Očekává se, že k tomu bude využívat cookies, už dobře známé „lajky“ a taky plug-iny vložené ve stránkách třetích stran.
Podle Gottheila tak Facebook bude fungovat de facto jako jakýsi zprostředkovatel. „Budou se domlouvat s inzerenty a reklamními agenturami, ale taky s ostatními stránkami, aby jejich reklamy zobrazovaly. Používat k tomu budou hlavně cookies, aby mohli správně zacílit. Rozdíl je v tom, že mají k dispozici Facebook. Mají pro ty reklamy prostor a znají spoustu uživatelů.“