„Uživatelé si stěžují, že veřejný obsah, tedy obchodní a mediální příspěvky, přehlušují jejich osobní chvilky, které prohlubují naše vzájemné vztahy s ostatními,“ píše šéf Facebooku Mark Zuckerberg, podle kterého jeho tým cítí zodpovědnost za „duševní pohodu uživatelů“. Zviditelňovány tak budou nově jen ty veřejné příspěvky, které budou podněcovat interakci komunity a diskuzi.
„Počítám s tím, že v důsledku těchto změn budou lidé na Facebooku trávit méně času, ale také s tím, že tento čas pro ně bude hodnotnější.“
Ostatně, víru, že čas strávený na Facebooku bude časem stráveným kvalitně, vyjádřil Zuckerberg už v jednom z nedávných příspěvků, v němž sliboval, že sociální síť v roce 2018 „spraví“. Mimo jiné se zavázal i k tomu, že ji ochrání od státního vlivu, čímž reagoval na výsledky nedávné analýzy, která naznačila, že několik zemí se snažilo obsahem na síti systematicky manipulovat.
Ač z aktuálního Zuckerbergova příspěvku není zcela zřejmé, jaké příspěvky hodlá v news feedu do budoucna upřednostňovat, podle odborníků jde o významnou změnu, kterou pocítí hlavně firemní uživatelé.
Někteří vyjádřili obavy, aby nás Facebook v důsledku nekrmil hlavně kontroverzními tématy vzbuzujícími horlivé diskuze anebo příspěvky ze specializovaných skupin, v nichž bývá vzájemná interakce obecně vyšší.
Nové nastavení algoritmů tak může vést k tomu, že interakce na síti ještě víc vyhrotí a Zuckerbergem zamýšlený efekt „větší duševní pohody“ bude paradoxně zcela opačný.