V důsledku toho by pak do roku 2016 měl trh s podnikovým sociálním softwarem meziročně růst v průměru o více než 40 %.
Velikost příslušného trhu celosvětově odhaduje IDC pro loňský rok na 767 milionů dolarů, v roce 1016 by to mělo být už 4,5 miliardy. „Sociální"nástroje pro spolupráci se nebudou navíc prodávat pouze samostatně, ale příslušná funkcionalita bude zahrnuta i do dalších podnikových aplikací.
Jako jednu z příčin tohoto trendu IDC uvádí i požadavky uživatelů. Jsou zvyklí pracovat s nástroji pro sociální sítě ve svém volném čase, a proto by preferovaly podobné aplikace i v zaměstnání. Naopak nástup těchto technologií zpomalují obavy ze zajištění shody s regulačními předpisy a dále i strach, že by v důsledku jejich nasazení mohlo docházet k úniku duševního vlastnictví.
Největšími dodavateli sociálního podnikového softwaru jsou podle IDC dnes IBM a Jive Software. Na předním místě je uveden také Yammer - tuto firmu právě koupil za 1,2 miliardy dolarů Microsoft a chce její produkty integrovat především do svého serveru SharePoint. (Samozřejmě je trochu otázkou, jak si trh vymezit, protože prvky sociálních technologií má ve svých produktem Oracle, Salesforce.com a další firmy, vlastně všichni dodavatelé systémů pro řízení vztahů se zákazníky.)
A mimochodem, sociální technologii určenou podnikům by chtěl nabídnout i Google, který na ni pracuje v rámci své zatím nepříliš úspěšné služby Google Plus.