Společnost Okta, dodavatel řešení pro správu identit a přístupu, zveřejnila zprávu, která podrobně popisuje trendy v používání aplikací a jejich zabezpečení mezi širokou základnou uživatelů. Mimo jiné je z ní zřejmé, že firmy stále častěji přistupují k politice zero trust – nulové důvěry a strmě mezi nimi roste využívání široké škály bezpečnostních nástrojů.
Využíváte už ve firmě autonomní agenty postavené na bázi umělé inteligence?
Okta do průzkumu zapojila 17 000 svých zákazníků z celého světa a zjistila, že využívání zero trust mezi jejími klienty vzrostlo z 10 % před dvěma lety na současných 22 %, což podle zprávy svědčí jednak o tom, že tato filozofie je populárnější než kdykoli předtím, jednak o tom, že stále existuje široká oblast trhu, kterou je třeba obsadit.
Podle společnosti Okta jsou v zavádění zero trust modelů lídry technologické společnosti: 34 % z nich nasadilo alespoň jeden systém v konfiguraci s nulovou důvěrou a 7 % nasadilo hned dva. Oblíbenou oblastí pro nasazení takových systémů je také finanční a bankovní sektor, kde 26 % používá alespoň jednu konfiguraci s nulovou důvěrou a 5 % dvě.
Ze zprávy též vyplývá, že bezpečnostní nástroje, od správy mobilních zařízení (MDM) až po školicí aplikace, jsou obecně stále oblíbenější napříč všemi oblastmi. Nepřekvapí, že nástroje jako VPN a firewall byly největší kategorií s 31 % meziročním nárůstem zákazníků.
Aplikace pro správu koncových bodů a zabezpečení však byly těsně za ní s 25% nárůstem. Konkrétní aplikací s nejrychlejším růstem mezi uživateli Okta v uplynulém roce byla podle zprávy aplikace Kandji, MDM aplikace pro iOS a Mac. Za poslední rok získala o 172 % více zákazníků.
Rychle rostl také prodej nástrojů pro bezpečnostní školení, jako jsou KnowBe4 a Proofpoint Security Awareneness Training, který se za poslední čtyři roky zvýšil o neuvěřitelných 436 %. Ve světle nárůstu útoků ransomwaru je však toto číslo plně pochopitelné. Na vzestupu jsou také nástroje pro monitorování infrastruktury a přístup k serverům, které za poslední dva roky zaznamenaly 66%, respektive 75% nárůst zákazníků.
Security World si můžete koupit i jako klasický časopis, buď v klasické tištěné formě nebo v elektronické verzi. Věnujeme se bezpečnosti počítačových systémů, ochraně dat, informací a soukromí. Jsme jediný titul na českém a slovenském trhu, který oslovuje širokou čtenářskou obec – od ředitelů firem, přes odborníky na bezpečnost po koncové uživatele. Naším cílem je poskytnout ucelený přehled o bezpečnostních hrozbách a zejména o tom, proč a jak se jim bránit, případně proč respektovat a dodržovat nařízení IT manažerů ve firmách.