Průzkum ukázal, že sociální média jsou součástí každodenního pracovního života, takže IT oddělení mají důvod k obavám. Průměrně firmy zažily v uplynulém roce 9 incidentů spojených se sociálními médii. Jednalo se například o zveřejňování důvěrných informací zaměstnanci. 94 % firem čelí negativním následkům, včetně poškození dobré pověsti, ztráty důvěry zákazníků, ztráty dat a ušlého zisku.
Firmy stále častěji komunikují se svými zákazníky, partnery a zaměstnanci prostřednictvím sociálních sítí a sdílí na nich firemní informace, takže se zvyšuje riziko úniku citlivých údajů. Proto je důležitější než kdy dříve, aby firmy měly implementované řešení, které zachytí důvěrné informace i na sociálních sítích a společnost tak neporušovala oborové předpisy nebo právní nařízení a vyhověla regulačním požadavkům.
„Firmy ví, jak je důležité chránit a uchovávat e-maily, IM, tabulky a další nestrukturované informace. Nyní si také musí uvědomit, že stejně důležité jsou i informace na sociálních sítích," říká Greg Muscarella, senior director of product management, Symantec Information Management Group. „Symantec umožňuje firmám i nadále sdílet informace prostřednictvím sociálních sítí, ale současně pomáhá hlídat citlivé informace a splnit právní předpisy a nařízení."
Podle průzkumu společnosti Symantec 82 % podniků vedlo alespoň diskuzi o možnostech archivace citlivých obchodních informací na sociálních sítích, začlenění sociálních sítí do bezpečnostních politik a programech vzdělávání zaměstnanců. Nicméně méně než 25 % organizací skutečně realizovalo některé z těchto technologií a politik.
Průzkum odhalil 3 nejčastější incidenty velkých firem na sociálních sítích v uplynulém roce:
• zaměstnanci sdílí příliš mnoho informací na veřejných fórech (46 %)
• ztráta nebo odhalení důvěrných informací (41 %),
• zvýšený počet soudních sporů (37 %)