Fitbit míří do náruče Googlu

4. 11. 2019

Sdílet

 Autor: © Oleksiy Mark - Fotolia.com
Google přebírá za 2,1 miliardy dolarů firmu Fitbit, známého výrobce nositelné elektroniky. Podle expertů by to mohlo dramaticky změnit současný trh s chytrými hodinkami.

Po spekulacích, které se začaly šířit jen před pár dny, Google oznámil, že „uzavřel definitivní dohodu“, díky níž získal firmu Fitbit.

Vedle dřívějších akvizic společností Nest, Waze či YouTube se tak pod Google, resp. Alphabet, mateřskou firmu Googlu, dostává další významná značka.

Protože obě firmy zatím neuvedly podrobnosti k transakci, není úplně jasné, jako to bude dál se značkami jako WearOS i Fitbit, která jsou již na trhu.

S největší pravděpodobností uvidíme sloučení těchto dvou brandů.
Je však zajímavé, že akvizici realizuje Google, nikoli samotný Alphabet, což by mohlo znamenat, že Fitbit se stane součástí Wear OS a Pixel, než že by pokračoval jako samostatná entita.

V oznámení viceprezident Googlu Rick Osterloh uvedl, že „budou úzce spolupracovat s Fitbitem, aby spojili to nejlepší z příslušných platforem pro chytré hodinky a fitness trackery.

CEO společnosti Fitbit James Park pak dodal, že „díky akvizici budou schopni urychlit inovace v nositelné kategorie, a budou moci zpřístupnit zařízení pro podporu zdraví a zdravého životního stylu všem zájemcům.“

Sloučení ale vyvolává spoustu otázek. Fitbit v současné době prodává řadu chytrých hodinek a náramků, které obsahují digitální asistentku Amazon Alexa a řadu aplikací třetích stran.

Funkčnost je ve srovnání s hodinky Wear OS slabá, ale Fitbit vyniká ve sledování kondice a spánku, stejně jako ve výdrži baterie. Neví se, co se s těmito zařízeními stane, stejně jako s novou službou Fitbit Premium, kterou Fitbit právě začal prodávat.

bitcoin školení listopad 24

Evidentním cílem akvizice se zvýšit konkurenční boj s Applem. Jeho Watch totiž ovládají trh s chytrými hodinkami  a všechny pokusy jej sesadit selhaly.

Vloni Google přiznal, že vzdává vývoj svých vlastních hodinek a místo toho se zaměří na partnerství s třetími stranami. A Fitbit může být oním jazýčkem na vahách.