Nabídka Zoomu koupit za 14,7 miliard dolarů cloudovou platformu Five9 padá. Odmítli ji její akcionáři. Dle šéfa Zoomu Erica Yuana prý sice firma vyhlížela fúzi s očekáváním, jak ale uvedl, stěžejní je pro ni „finanční disciplína“. Podle Stevea Blooda z analytické společnosti Gartner však není krach zamýšleného obchodu překvapením. Odkazuje přitom na současnou nejistotu na trhu s kolaborativními nástroji.
„Five9 je přísně zaměřena na zákaznickou zkušenost a bylo tu riziko, že taková akvizice by tuto strategii mohla ohrozit,“ komentoval Blood.
Využíváte už některé z inovativních metod šifrování?
Plánovaná investice byla dokladem ambicí Zoomu rozšířit svůj záběr mimo svůj tradiční segment, tedy videokonference. Její krach tak může mít negativní vliv na spuštění cloudového kontaktního video centra, které firma představila na letošní konferenci Zoomtopia, a jehož smyslem bylo osobnější a „empatičtější“ propojení firem s jejich zákazníky.
V tomto ohledu však Blood situaci nijak černě nevidí, jelikož o podobnou službu prý mezi zákazníky není příliš zájem, případně na něj firmy mohou reagovat s využitím WebRTC. I z toho důvodu, že Zoom je určený primárně pro komunikaci více uživatelů, nikoliv pro spojení dvou lidí v rámci zákaznických služeb.
„Naši klienti požadují spíš to, aby zákaznické služby byly zautomatizované. Video asistenční služby jsou na okraji jejich zájmu.“
A koneckonců ani Yuan si z krachu akvizice hlavu nedělá: „Five9 pro úspěch naší platformy nebyla nijak klíčová a ani nejde o jediný způsob, jak našim zákazníkům nabídnout možnost využívat kontaktní centrum.“
Co se týče perspektivy Five9, Blood věří, že firma i bez spojení se Zoomem nadále poroste, ostatně tak jako dosud, možná i rychleji. „Pro firmy z oblasti CCaaS se nabízí řada možností k růstu. A mám za to, že když se nebudou muset rozptylovat a zaobírat nejistotou na trhu kolaborativních nástrojů, bude pro ně snazší je využít.“
Computerworld si můžete objednat i jako klasický časopis. Je jediným odborným měsíčníkem na českém a slovenském trhu zaměreným na profesionály v oblasti informačních a komunikačních technologií (ICT). Díky silnému zázemí přináší aktuální zpravodajství, analýzy, komentáře a přehledy nejnovejších technologií dříve a na vyšší odborné úrovni, než ostatní periodika na tuzemském trhu.
Obsah Computerworldu je určen odborníkům a manažerům z firem a institucí, kteří se podílejí na rozhodovacím procesu při nákupu ICT technologií. Jednotlivá čísla si můžete objednat i v digitální podobě.