Google zveřejnil data, kdy přestane povolovat reklamy ve Flashi a začne přijímat jen ty napsané v HTML5. Od 30. června 2016 již nebude možné vytvářet nové AdWords a DoubleClick Digital Media reklamy ve flashi a od 2. ledna 2017 společnost zruší flash v reklamách úplně.
Flash je jedním z nejčastějších cílu hackerů, neboť je instalován na stovkách milionů počítačů. Neopravené chyby umožňují hackerovi nainstalovat nechtěný software, často viry či spyware, do počítače nic netušícího uživatele už ve chvíli, kdy si zobrazí škodlivou reklamu právě ve flashi.
Kromě toho používají útočníci i pokročilejší metody – například pomocí sociálního inženýrství přesvědčí uživatele, že jejich flash potřebuje z důvodu bezpečnosti aktualizovat a nastrčeným instalátorem se dostanou do uživatelova počítače ještě snadněji.
Zakladatel Applu, Steve Jobs, zakázal Flash na iPhonech ještě před svou smrtí. Facebook zase minulý rok vyzval Adobe, aby s Flashem skončil a v září Google přestal automaticky přehrávat některá videa a aplikace ve Flashi.
V prosinci Adobe uznal, že budoucnost patří HTML5, a vydal program zvaný Animate CC na vytváření obsahu v HTML5. Avšak ten stále kromě toho umožňuje vytvářet obsah i ve Flashi.