Česká firma Flowmon Networks se dostala do magic kvadrantu Gartneru

Sdílet

 Autor: Flowmon Networks
Česká společnost Flowmon Networks byla na začátku tohoto roku zařazená do prestižní studie Magic Quadrant Gartneru. Dostala se tak do společnosti jen několika mála českých firem, kterých si největší poradenská firma v oboru IT kdy všimla.

Přestože se názory na magické kvadranty někdy liší, pravdou zůstává, že si drží status vlivných studií a zákazníci jim naslouchají. Rostislav Vocilka (na obrázku), ředitel Flowmon Networks, vnímá umístění v Gartneru střízlivě. Zároveň ale říká, že jeho firma má být na co hrdá.

Český výrobce řešení pro monitorování a bezpečnost síťové infrastruktury podle jejího ředitele o zařazení do kvadrantu dlouhodobě usiloval. Přesto se nečekalo, že by do něj pronikl tak rychle. „S Gartnerem jsme byli v kontaktu delší dobu. Nicméně to, že jsme se do Magic Quadrant Reportu letos dostali, pro nás bylo příjemným překvapením. Pozici v reportu si nelze koupit. Analytici hodnotili naše řešení podle přesně daných kritérií. Jejich závěry jsme ale neznali,“ přibližuje Vocilka.

Flowmon Networks se umístila v kvadrantu řešení pro monitorování a diagnostiku výkonnosti sítí (Network Performance Monitoring and Diagnostics, NPMD), a to jako jedna z mála evropských firem, které se v silné konkurenci Severní Ameriky do reportu dostaly.

Brněnská společnost tím mimo jiné dělá PR českým technologiím. „Ve Flowmonu jsme hrdí na pokrok, který jsme v posledních letech udělali. Zařazení do magického kvadrantu chápeme jako potvrzení toho, že jsme na správné cestě a že děláme svoji práci dobře. Náš příběh ukazuje, že i česká firma může být mezi světovou technologickou elitou,“ dodává Vocilka.

Stejně jako všechny společnosti, které se v reportu objevily poprvé, také Flowmon do kvadrantu vstupuje v jeho levé spodní části. Autoři reportů přitom upozorňují, že pozice lídra kvadrantu nemusí automaticky znamenat, že je pro daného zákazníka nejlepší volbou. Magický kvadrant není žebříček nejlepších a nejhorších, jde o zmapování trhu a dodavatelů, jejich silných i slabých stránek.

To, do jaké míry jsou pro zákazníka relevantní, si podle Vocilky už musí každý přebrat sám: „Výstupy Gartneru je třeba vnímat v kontextu. Nové auto si taky nekoupíte jen na základě hodnocení Top Gearu. Vždy nakonec záleží na konkrétních požadavcích zákazníka. Pokud hledá monitoring sítě a záleží mu také na zlepšení bezpečnosti jeho IT prostředí, je Flowmon ideální volba.“

Vzhledem ke své orientaci na bezpečnostní aspekty monitorování síťového provozu má Flowmon na trhu NPMD nástrojů specifické postavení. „Jsme schopni vyhovět požadavkům SMB i velkých firem a organizací. To je naše výhoda. Zároveň jim kromě pokročilé viditelnosti do síťového provozu umíme nabídnout velkou přidanou hodnotu v podobě bezpečnosti, ochrany proti botnetům, pokročilým hrozbám nebo DDoS útokům. V tom se lišíme od konkurence,“ uvádí Pavel Minařík, technický ředitel firmy.

 

Pomůže to partnerskému kanálu

Gartner každoročně vydává své reporty, aby nákupčím technologií zprostředkoval nezávislý pohled na vybrané segmenty trhu. Analytici si proto velmi hlídají svoji nestrannost a vyvarují se toho, aby závěry uvedené v reportech měly byť jen příchuť marketingového pozlátka. Díky tomu si magické kvadranty udržují důvěryhodnost a zákazníci je často používají jako první krok pro zorientování se mezi výrobci.

bitcoin školení listopad 24

Umístění v kvadrantu lze vnímat i jako potvrzení stability a důvěryhodnosti firmy. Jako zprávu o tom, že daný výrobce splňuje standardy v odvětví, že má dobrou technologii, rozvinutý partnerský kanál, vizi a komunikaci. „Našim partnerům to může usnadnit přístup k novým zákazníkům, především ze segmentu větších firem,“ říká Vocilka.

Šéf Flowmon Networks zároveň věří, že magic kvadrant firmě pomůže více se zviditelnit u partnerů v zahraničí. „Z pohledu světového trhu nejsme velká firma a zatím s námi řada potenciálních partnerů nepřišla do styku. Věřím, že nám umístění v magic kvadrantu pomůže přitáhnout pozornost nových distributorů a partnerů v zemích, kde své aktivity teprve rozvíjíme. Také distributoři neustále hledají prověřené technologie, které by začlenili do svého portfolia. Vnímáme to jako pootevření dveří k další diskuzi o spolupráci,“ uzavírá Vocilka.