Podpora DirectX 10 pouze pro operační systém Windows Vista žádného hráče rozhodně netěší. Každému je jasné, že tímto krokem se Microsoft snaží pouze donutit hráče ke koupi předraženého operačního systému, na němž většina DirectX 9 her běží pomaleji než na osvědčeném Windows XP. K veřejné kritice se ovšem uchylují i herní vývojáři - např. Gabe Newell z Valve Software se v rozhovoru pro Heise Online nechal slyšet, že uvedení DirectX 10 pouze pro Visty byla velká chyba, která bohužel ovlivňuje celý současný herní průmysl. Z průzkumu Valve Software totiž vyplývá, že kombinací systému Windows Vista a DX10 grafické karty se může pochlubit pouze každý padesátý uživatel Steamu. Navíc se vývojáři při tvorbě multiplatformových titulů soustředí především na DirectX 9, jelikož Xbox 360 ani PlayStation 3 nepodporují Shader Model 4.0 pro DirectX 10. Newell by dále na PC rád viděl ovladače jako Wiimote nebo kytaru z Guitar Hero, ale vývojářům se zkrátka nevyplatí implementovat do vytvářených her tak drahé inovace, když DirectX podpora se v takovýchto případech stále zhoršuje. A jak jste na tom vy? Pokud nechcete investovat do nového operačního systému, nezbývá než držet palce programátorům z Falling Leaf Systems (Alky Project).