Podle společnosti Gartner zůstane pouze 15 procent společností, které na BYOD nepřejdou nikdy, a 40 % umožní svým zaměstnancům výběr mezi vlastními a firemními zařízeními.
Mobilní zařízení zvyšují produktivitu často cestujících zaměstnanců, ale jejich průměrná cena se pohybuje kolem 600 dolarů (necelých 12 tisíc korun) ročně za jednoho zaměstnance. Nejen cena, ale také lepší pocit, který zaměstnanci díky používání vlastního zařízení mají, pomohlo posunout myšlenku BYOD vpřed, napsal David Willis, analytik ze společnosti Gartner.
BYOD v současnosti využívají nejvíce společnosti s obratem 500 milionů až 5 miliard dolarů. Nejméně oblíbená je tato strategie v Evropě, nejoblíbenější naopak v Indii, Číně a v Brazílii.
I když strategie BYOD zaměstnancům umožňuje používat jejich oblíbené zařízení, neznamená to, že zaměstnavatel nemusí nic platit. Zaměstnanci, kteří své mobilní zařízení pro práci potřebují, očekávají nějaké kompenzace, stejně jako například u cestovních výdajů. Náhradu poskytuje však pouze přibližně polovina společností, které BYOD využívají, a to jen v podobě dvouprocentního příspěvku na servisní plán.
I tak však „není žádný mobilní zaměstnanec zadarmo,“ napsal Willis. „Více zaměstnanců a více zařízení znamená také více peněz investovaných do nástrojů pro zabezpečení a správu, více licencí na aplikace a také více potenciálních problému a zmatků.“
Náklady spojené s BYOD mohou „velmi jednoduše překročit hranici 100 dolarů (přibližně 2 000 korun) ročně za zaměstnance,“ dodal Willis. Do roku 2016 mohou výdaje stoupnout i nad 300 dolarů, především kvůli licenčním poplatkům.