Pro většinu „chytrých“ hodinek je v současnosti dostupných maximálně 20 aplikací a většina z nich ke svému fungování potřebuje Bluetooth a chytrý telefon, což je oproti milionu aplikací v App Store nebo Google Play jaksi nedostatečné.
Podle společnosti Gartner bude do roku 2017 v chytrých zařízeních probíhat polovina všech interakcí s aplikacemi. „Dnes je užívání aplikací v chytrých zařízeních zanedbatelné,“ řekl Bria Blau, analytik ze společnosti Gartner, ale také dodal, že věří, že se tento fakt brzy změní. Stále však bude nutné propojení se smartphonem, aby výrobci mohli udržovat tato zařízení malá, výkonná a levná.
Dobrou ukázkou je například zařízení sledující srdeční tep od společnosti Adidas s názvem MiCoach za 56 dolarů, který komunikuje s telefonem přes aplikaci stejného názvu. Aplikace umožňuje aktivaci připojení GPS, takže při běhu, jízdě na kole či přespolním běhu mohou být údaje uloženy pro pozdější zhlédnutí.
Některá data z těchto malých fitness zařízení budou krátce uložena do chytrých doplňků nebo telefonu, se kterým jsou spojena. Ale řada aplikací bude potřebovat připojení Wi-Fi, aby mohla data nahrát na cloud, kde budou analyzovaná, myslí si Blau.
„Aplikace jsou zjevnou a vhodnou platformou, jak umožnit vývoj výtečných produktů a služeb,“ napsal Blau ve svém prohlášení. Podle společnosti Gartner chytré oblečení a doplňky zažijí prudký nárůst v prodejnosti. Chytrých hodinek by se podle Gartneru mělo v letošním roce prodat sedm milionů, podle Deloitte trh ovládnou spíše chytré náramky a brýle a hodinky zůstanou s prodejem dvou milionů kusů pozadu. V minulém roce se chytrých hodinek prodal jeden milion.
„Naše předpověď ohledně používání aplikací je založena na základních trendech v množství chytrých doplňků a na interakcích s aplikacemi,“ vysvětlil Blau.
Dále také řekl, že očekává vedlejší benefity, které vzejdou z těchto uložených dat a nejsou zjevné na první pohled. Jeden vývojář podle Blaua pracoval na technologii ke sledování fází spánku, díky které o šest měsíců později objevil, že má nemocné srdce.
Společnost Gartner odhaduje, že se objem aplikací zakoupených pro chytré oblečení a doplňky do roku 2017 vyšplhá na hodnotu 77 miliard dolarů. Dnes je 92 % aplikací placeno pouze z reklam.