Podle Gartneru totiž většina z významných globálních firem plánuje letos zvýšit své výdaje za ERP software. Z průzkumu uskutečněného mezi 1 500 vedoucími IT oddělení ze 40 různých zemí vyplývá, že chtějí oproti roku 2010 letos utratit za softwarové produkty o 31 % více.
Právě ERP systémy pak mají být klíčovou oblasti investic, konkrétně 36 % respondentů potvrdilo, že začíná zvyšovat výdaje za tento typ produktů, a podle Gartneru bude také vysoká poptávka po CRM řešeních a též po kancelářských balíčcích.
Hai Hong Swinehartová, analytička Gartneru, říká, že obnova zájmu o ERP je velkou příležitostí pro jejich dodavatele. Dřívější pokles trhu a jeho následky podle ní vytvářejí dobré marketingové a obchodní příležitosti pro výrobce a implementátory, kteří dokážou nabídnout správné produkty. Trh se podle Swinehartové zotavuje s tím, jak se vrací důvěra kupujících a jak se firmy začínají soustředit na růst příjmů, a ne na dřívější často až přehnané snižování nákladů.
Přesto situace nebude stejná jako před recesí a úspěšný bude dodavatel, který dokáže porozumět potřebám zákazníků a nabídnout systém, který je flexibilní, snadno adaptovatelný na firemní prostředí i osvojitelný uživateli. ERP také stále více ocení i malé a střední firmy, kterým přinese integraci napříč organizací dříve roztroušených informací, týkajících se financí, výroby, prodejů a služeb. Produkty pro tento typ firem by měly rychle přibývat a k dispozici by mělo být i stále více on-line produktů i od zavedených hráčů na trhu.