Oproti situaci před rokem vzrostl počet obětí asi o 40 %. Zajímavé ale je, že se snížila průměrná škoda (aktuálně 351 dolarů na incident). I přes to, že se často hovoří o nástupu phishingu šitého na míru konkrétním lidem (např. ředitelům firem), data Gartneru svědčí spíše o přetrvávající oblibě plošného šíření.
Hlavní obětí přitom nebývali uživatelé, kteří část ukradených peněz mnohdy dokáží získat zpět (od své banky apod.). Z analýzy Gartneru vyplývá, že největší ztráty následkem phishingu utrpěly právě banky a provozovatelé dalších finančních služeb jako PayPal. Gartner provozovatelům služeb doporučuje nasadit metody autentizace serverů, které by uživatelům daly záruku, že se nacházejí na legitimním webu instituce, nikoliv na replice stránky vytvořené útočníky. Provozovatelé e-mailových systémů by měli vyvinout nové bezpečné brány, které phishing automaticky zablokují. Uživatelům se kromě použití inteligence doporučují webové štíty, které upozorní na podvodnou stránku před jejím otevřením v prohlížeči.
Žádné z těchto řešení není stoprocentní ochranou, nicméně jejich kombinace přece jen zvýší míru bezpečnosti.
Celá zpráva je k dispozici na webu Gartneru.