Hlavní navigace

Gartner: Prodej mobilů vzrostl o 12 %

28. 8. 2008

Sdílet

Podle analytiků společnosti Gartner vzrostl prodej mobilních telefonů za druhé čtvrtletí celosvětově o 12%. Po pomalejším startu na začátku tohoto roku došlo k jistému oživení i na trzích v Západní Evropě a Severní Americe, rostoucí konkurence a náročnější ekonomické podmínky však budou nadále světový trh s mobilními telefony negativně ovlivňovat.

Podle analytiků společnosti Gartner vzrostl prodej mobilních telefonů za druhé čtvrtletí celosvětově o 12%. Po pomalejším startu na začátku tohoto roku došlo k jistému oživení i na trzích v Západní Evropě a Severní Americe, rostoucí konkurence a náročnější ekonomické podmínky však budou nadále světový trh s mobilními telefony negativně ovlivňovat.

Celkově bylo za druhé čtvrtletí prodáno 305 milionů kusů těchto přístrojů, přičemž v západní Evropě to bylo 42 milionů a v Americe zhruba 44 milionů.

Carolina Milanesi, která má výzkum trhu mobilních telefonů v Gartneru na starost, potvrdila, že ekonomické prostředí má stále negativní vliv na prodej mobilů jak na vyspělých, tak i na rozvíjejících se trzích. Ve vyspělejších zemích lidé upřednostňují přístroje střední třídy před high-endem a také již tak často nemění své starší přístroje za nové, což je dáno úrovní inflace a vysokými cenami pohonných hmot a jídla. Celkově ale očekáváme, že se za letošek prodá 0,28 miliardy přístrojů, což je pozitivní hodnota.

Například japonští výrobci jako Sharp, Panasonic nebo Kyocera se dostali z historického hlediska nejblíže top pěti největším výrobcům mobilů, přičemž ještě před pár lety byl japonský trh vysoce saturovaný a tamějším výrobcům se příliš nedařilo prorazit na okolní trhy. Řada japonských výrobců proto úplně skončila s produkcí mobilů a i velké značky zůstaly na celosvětovém trhu poměrně málo zastoupeny.

Nejlepší prodeje zaznamenala ve druhém čtvrtletí roku 2008 opět Nokia, která prodala 120,4 milionů přístrojů a patří jí tak 39,5% podíl na trhu. Silnou pozici má hlavně v segmentu ultralevných přístrojů, ale konkurence se i v této oblasti stále zvyšuje. V červenci proto Nokia výrazně zlevňovala své přístroje, aby mohla lépe konkurovat nabídce od firem LG nebo Sony Ericsson. Gartner očekává, že Nokia svůj podíl na trhu v druhé polovině roku dále posílí, hlavně díky přístrojům střední třídy s dotykovými displeji.
Nenechte si ujít:
Gartner opět varuje před zpomalením v sektoru elektroniky

Výrobci PC před sebou mají těžké časy, tvrdí analytici

Nokia je na špici vývoje smartphonů, tvrdí analýza

Vývoj IT trhu nevypadá příznivě, Forrester je stále pesimističtější

Na druhém místě skončil Samsung s 45,7 miliony telefonů, což znamená podíl na trhu 15,2 % a i v druhém polovině roku by měl udržet stávající pozice. Třetí místo pak patří Motorole, která zaznamenala meziročně pokles o 4,5 % a ovládá nyní desetinu trhu, což znamená 30,3 milionu prodaných přístrojů. Na dalších příčkách škončily firmy LG s 8,8% podílem a Sony Ericsson s 7,5% podílem na celosvětovém trhu s mobilními telefony.

 

Autor článku