Generaci Y jeden displej nestačí. Potřebují dva

1. 2. 2016

Sdílet

 Autor: Fotolia
Více než tři čtvrtiny (88 %) generace Y užívají druhou obrazovku, když sledují video, což je největší procento z jakékoli demografie, říká nová studie americké Consumer Technology Association (CTA), dříve známé jako Consumer Electronics Association (CEA). Studie jménem 2015: Trendy v konzumaci videa zkoumá zařízení na konzumaci videí, preference obsahu a trendy v jeho sledování.

Během sledování videí používá polovina Američanů zařízení s druhými obrazovkami jako smartphony nebo tablety k rozšíření primárního obsahu videa: hledají si k němu dodatečné informace (50 %), sledují další videa během reklam (48%) a sledují diskuze na sociálních médiích buď související či nesouvisející s daným programem (43%).

Generace Y, anglicky Millenials (věk 18-34) se mnohem pravděpodobněji budou angažovat ve sledování druhé obrazovky než dospělí starší 35 let. 71 % z nich sledují či přispívají na sociální média během sledování videí, což je o 40 % více než u dospělých starších 35 let, a 70% sleduje další videa během reklam.

„Více než kdy dřív konzumentů – obzvlášť z Generace Y – používají netradiční zařízení jako počítače, tablety nebo smartphony ke sledování videí,“ řekl Steve Koening, ředitel výzkumu trhu CTA. „Jak se technologie zlepšuje, chování konzumentů a jejich očekávání se s ní vyvíjí – ale televizní stanice stále vedou jako nejpreferovanější zařízení ke sledování videa v dnešních amerických domácnostech.“

Přestože televize zůstává nejoblíbenějším zařízením pro sledování videa, obrazovky či jiná zařízení (počítače, tablety a smartphony) jsou kolektivně preferovaná pro sledování online streamovaných videí (57 %, o 13 vyšší než televize). Generace Y sleduje většinu videí na netradičních zařízeních (42 %), u věkové skupiny starší 35 je to 22%.

Hlavními důvody, proč konzumenti kupují televize raději než netradiční zařízení pro sledování videa, jsou zejména velikost obrazovky (80 %), kvalita obrazu (62%) a cena je až vzdáleně třetím důvodem (29 %).

bitcoin školení listopad 24

Jeden z 10 konzumentů (11 %) hlásí, že zrušili své předplatné poskytování televizních služeb v posledním roce, obvykle kvůli alternativním možnostem dostupným za nižší cenu. Dále 21 % konzumentů hlásí, že neměli předplaceného poskytovatele televizních služeb déle než rok, přičemž 32 % hlásí, že nesledovali dostatek televize, aby jej byly ochotni zaplatit.

Tradiční poskytovatelé Pay TV (placené televize) včetně televize kabelové, satelitní a digitální zůstávají nejvyužívanějšími zdroji videa skrz placená streamovací zařízení (46 %, což je 7% vzrůst od roku 2014).