Pokud je v nějaké zemi bordel, je nejlepší:
a)vyslat armádu a obhajovat to údajnými chemickými zbraněmi v arzenálu nepřítele,
b)vyrušit Jamese Bonda z dovolené a dát mu 24 hodin na vyřešení problému,
c)povolat do akce elitní jednotku Ghosts.
Se sérií Ghost Recon je to jako na houpačce. První díl se stal hitem a v podstatě naznačil novou cestu na poli taktických akcí, druhý díl byl na konzolových platformách takovým propadákem, že vydavatelský dům Ubisoft nakonec plánovanou PC verzi zavrhl. A nyní přichází další pokračování, pro konzolisty třetí, pro pécéčkáře vlastně "teprve" druhý díl. A naštěstí se jeho kvalita opět mohutně vychýlila směrem vzhůru. Titul Tom Clancy‘s Ghost Recon: Advanced Warfighter nás zavede do roku 2013, kdy je elitní jednotka US Army pověřena úkolem pomoci při obnově pořádku v nepokoji zmítaném Mexico City.
Hráč se chopí role velitele speciálního komanda "Duchů" (Ghosts) a plní náročné mise v nepřátelském prostředí. Jelikož se děj odehrává v blízké budoucnosti, budete vybaveni nejmodernějšími zbraněmi a opravdu špičkovou technikou. Nejdůležitější vychytávkou je průhledový displej v přilbě, který vám zobrazuje přímo před očima waypointy nebo třeba záběr z kamery, kopírující pohled očí vašeho spolubojovníka. Samozřejmostí jsou také granáty, vybavení pro noční mise a podobné hračky. Na rozdíl od mnoha jiných podobných her je těžiště akce přeneseno do městského prostředí, trochu jako ve filmu i hře Black Hawk Down. To samozřejmě vyžaduje úplně jiné postupy než při simulaci zákopové války či klasických přestřelek v přírodě. Městské prostředí nabízí mnoho úkrytů, které je potřeba využívat, ale jež se zároveň mohou stát skrýší pro nepřátele. Než přeběhnete třeba ulici, nezaškodí se pořádně rozhlédnout a zhodnotit situaci. Jelikož máte na povel tři spolubojovníky, lze poměrně dobře zajistit vzájemné krytí.
Nový Ghost Recon je opravdu hodně o taktice. Velitele týmu ovládáte přímo jako v klasické first-person střílečce a své kolegy můžete vést jednak přímo v reálném čase pomocí jednoduchého menu (jdi, následuj mne, drž pozici a podobně), nebo přehledněji ve speciálním taktickém módu, kdy na mapě můžete přímo zadávat waypointy a poté kdykoliv všechny příkazy aktivovat jednou klávesou. Tak lze docílit třeba synchronizovaného útoku na nepřátelskou pozici. Inteligence vašich kolegů je na velmi dobré úrovni, ovšem ani AI nepřítele nezaostává. Protivníci často zalehnou, využívají úkryty a nenechají vás vydechnout. Autoři samozřejmě mysleli i na příznivce multiplayeru. Režim pro více hráčů nabízí několik módů, včetně možnosti hrát klasické kampaňové mise kooperativně.
Město, v němž se děj odehrává, je navrženo a vymodelováno velmi uvěřitelným způsobem, je ovšem škoda, že je naprosto mrtvé a opuštěné. Samozřejmě to zjednodušuje situaci, na jakýkoliv pohyb můžete reagovat palbou a nemusíte se bát, že vaši dávku koupí nevinný civilista. Na druhou stranu se tolik nevžijete do atmosféry. Jistě bylo možné zvolit nějaký kompromis. Technické zpracování je velmi dobré i v případě vašich spolubojovníků a nepřátel; na vojácích je dobře vidět každá součást vybavení a ani animace nejsou špatné, ať už při opatrném pohybu, sprintu, plížení či pádu na zem po zásahu. Špičková grafika si však vybírá opravdu krutou daň v podobě krvavých hardwarových nároků / pokud nevlastníte nabušený počítač s moderní grafickou kartou, moc krásy si neužijete.
Hodnocení: 8.5
Výrobce: Ubisoft
Vydavatel: Ubisoft
Distributor v ČR: Playman
Lokalizace: kompletní
Cena: 999 Kč
Multiplayer: ano