Google rozšířil DLP v Gmailu for Work, tedy preventivní mechanismus proti ztrátě anebo úniku dat. Novinky ocení hlavně zaměstnavatelé -- mají totiž zabránit tomu, aby zaměstnanci nesdíleli důvěrná data mimo firmu.
Služba je nyní schopna lépe identifikovat obrazové přílohy, takže administrátoři si mohou být jistější, že firemní data neunikají právě tímto způsobem. Dosud služba rozeznávala jen běžné typy příloh, jako jsou textové dokumenty či tabulky.
Prostřednictvím OCR neboli optického rozpoznávání znaků v kombinaci s detektorem obsahu, tak mohou administrátoři například například zabránit účetní v odeslání e-mailu obsahujícího data o platební kartě, která by se dala mimo organizaci zneužít.
Pro společnosti, které mají právě z tohoto obavu, jde o klíčový prvek, ať už by zaměstnanci citlivá data šířili vědomě nebo nechtěně. Google do aktualizace svého DLP přidal důkladněji předdefinované detektory obsahu, včetně těch, které lépe dokážou obsáhnout například specifická data.
Citlivost služby lze také nastavit dle toho, kolik důvěrných informací mohou e-maily obsahovat. Google DLP do Gmailu for Work poprvé přidal loni v prosinci, jako důležitý krok v boji s konkurencí, ať už jde o Microsoft či další poskytovatele služeb pro firmy.