Hlavní navigace

Gods & Heroes: Rome Rising

29. 6. 2007

Sdílet

Bojovat proti pekelným psům, kyklopům a minotaurům ve jménu antických bohů? Proč ne! Do světa antické mytologie se ponoříte v rozsáhlém světě připravované MMORPG od Sony Online Entertainment.

Bojovat proti pekelným psům, kyklopům a minotaurům ve jménu antických bohů? Proč ne!



Onlinových her už se po našich počítačích prohání docela dost, ale drtivá většina z nich spadá do šuplíku fantasy nebo sci-fi. Zanedlouho by se ovšem po bok všech Pánů prstenů, Warcraftů či Hvězdných válek měl postavit kousek žánrově trochu odlišný. Jak už napovídá podtitul chystaného MMORPG – Rome Rising – měli bychom zavítat do antického světa plného starověkých reálií.



Titul Gods Heroes samozřejmě můžeme částečně považovat za fantasy hru. Setkáte se zde totiž s legendárními nestvůrami, hrdinskými skutky, magií i vrtkavými rozmary bohů. Těchto všemocných bytostí bude dvanáct a hráč si už na počátku hry vybere, o čí přízeň se bude ucházet. Panteon samozřejmě vychází z antické mytologie a budete tak moci sloužit třeba Jupiterovi nebo Bacchusovi. Božská přízeň je pro každého hrdinu důležitá. Získáte ji plněním specifických úkolů nebo přinášením obětin k oltáři svého boha. Ten se pak svým následovníkům odvděčí nejen různými odměnami a bonusy, ale také třeba božským zásahem v kritické chvíli. Tento princip autory přímo vybízí k takovým schématům, jako je třeba přinášení obětin před důležitou bitvou tak, jak to konec konců třeba historické romány popisují.



Hráči se pochopitelně nebudou lišit jen příslušností k tomu kterému bohu, ale i mnoha dalšími znaky – třeba zvoleným povoláním. K dispozici je jich půltucet. Skauti jsou rychlými a smrtonosnými střelci, kněží mohou požehnat a vyléčit sebe nebo své spolubojovníky, či mystikové, což jsou antičtí čarodějové ovládající mimo jiné různá destruktivní kouzla. Čistě bojové specializace prezentují voják a gladiátor, lišící se zejména v pojetí boje a různými manévry. A konečně tu máme nomády, hybridní profesi, která nabízí jak bojeschopnost, tak umění léčit ostatní.



Jak už to tak bývá, autoři se při tvorbě hry pochopitelně inspirují ostatními, již vydanými tituly. Z informací o Gods Heroes nám vcelku jasně vystupují dva zásadní prvky použité třeba v Guild Wars. Prvním jsou PvP souboje v gladiátorských arénách, které nabídnou i týmové řežby a očekáváme, že podobně jako v GW se tak uskuteční různé turnaje, přičemž výsledky najdeme v rozmanitých žebříčcích a podobně. Druhým společným rysem by mělo být přibírání přisluhovačů, kteří mohou hráče provázet do bitvy. I zde byste se měli těšit na postupný vývoj těchto pomocníků, jejich lepší vyzbrojování a podobně – zkrátka ve stylu vývoje „heroes“ v Guild Wars.



Svět, příběhy i nepřátelé budou inspirování antickou mytologií. Podíváte se tak třeba do Říma a své meče zkřížíte s chimérami, trojhlavými psy, hydrami nebo třeba medúzami. Bojovat pochopitelně budete moci ve skupinách i jednotlivě a postupem času si osvojíte nové a nové dovednosti, kouzla, bojové manévry… V tomto ohledu půjde o klasické MMORPG se vším všudy. Naděje do tohoto titulu vkládáme mimo jiné proto, že se na jeho vývoji podílí i designér Stieg Hedlund, jenž má na kontě pecku Diablo II. Antického eposu bychom se měli dočkat ve druhé polovině tohoto roku.



Jiří Sládek (autor je manažerem magazínů portálu Centrum.cz)



Žánr: MMORPG
Výrobce: Perpetual Entertainment
Vydavatel: Sony Online Entertainment
Multiplayer: ano
Datum vydání: 2. polovina 2007
Internet: www.godsandheroes.com