Google a Fiat Chrysler se spojují kvůli autonomním vozům

5. 5. 2016

Sdílet

 Autor: Fiat Chrysler
Je to poprvé, co se Google rozhodl napřímo spolupracovat s konkrétním výrobcem automobilů. Obě firmy mj. zkoušejí vozy, které by mohly zjednodušit hromadnou dopravu.

Google Self-Driving Car Project se dohodl se společností Fiat Chrysler Automobiles, že budou úzce spolupracovat na vývoji autonomních automobilů. V tuto chvíli se dohoda týká vozů Chrysler Pacifica Hybrid v modelové řadě 2017.

První minivany s automatizovaným řízením by se měly objevit na silnicích už koncem letošního roku a v první fázi půjde minimálně o sto vozů. Cílem je vytvořit automobily, které se pomocí automatického řízení dokážou dostat z bodu A do bodu B, tak jak to navolí cestující pomocí jednoduchého stisknutí tlačítka.

Google neuvedl žádné finanční podmínky, které uvedená spolupráce pro něj představuje a ani to, na jak dlouho se spolupráce s automobilkou vlastně uzavřela.

Výrobci vozů přitom sami nezávisle vyvíjejí nebo testují (a také kupují) své vlastní technologie pro autonomní řízení, přitom právě Fiat Chrysler mohl vypadat jako ten, který v této oblasti určitým způsobem zaostává.

Například  General Motors už v březnu oznámil, že převzal firmu Cruise Automation, což je startup v oblasti autonomních technologií, aby rozšířil své možnosti, jak uvést na trh samořiditelná auta.

Podle Googlu budou mít obě firmy přesně rozdělené úlohy, za které budou zodpovědné, a ty budou mezi sebou sdílet. Fiat Chrysler například navrhne design aut tak, aby se do nich technologie Googlu daly snadno instalovat – týká se to jak hardwaru a softwaru, tak i příslušných senzorů.

bitcoin školení listopad 24

Pozorovatelé také upozorňují na to, že auta typu minivan jsou delší a umožňují snadný nástup a výstup osob (třeba díky posuvným dveřím), takže Google bude mít jedinečnou příležitost vyzkoušet své řešení na autech, které by mohly sloužit pro hromadnější přepravu lidí. Podle Google by to usnadnilo  přístup k dopravním službám milionům lidí.

Google v současnosti testuje autonomní auta už ve čtyřech městech: Mountain View (Kalifornie), Kirkland (Washington), v Austinu a také ve Phoenixu. Podle jeho tvrzení jeho auta už absolvovala 2,4 milionů kilometrů po veřejných silnicích.