Nový algoritmus, kódově označený jako Hummingbird, je prvním významným upgradem za poslední tři roky.
K jeho oficiálnímu představení sice došlo až nyní, v provozu je však už asi měsíc. V současné době je jím nějak ovlivněno přes 90 % výsledků vyhledávání.
Při čtvrteční prezentaci nového algoritmu byl Google poměrně skoupý na slovo, alespoň co se týče technických detailů. Prozradil ale, že hlavním vylepšením, které Hummingbird přináší, jsou kvalitnější odpovědi na dlouhé a komplexnější dotazy.
Aktualizaci podle Googlu ocení zejména uživatelé, kteří chtějí s vyhledávačem komunikovat přirozeněji a v konverzačním stylu – tím se rozumí především zadávání hlasových dotazů do mobilních telefonů nebo zařízení na tělo.
Hummingbird je také více než kdy předtím postaven na inteligentním výkladu uživatelských dotazů, na základě kterého pak hodnotí samotné informace. Předchozí verze vyhledávacího algoritmu se staraly hlavně o lepší indexaci webových stránek.
Názornou demonstraci nového algoritmu si vzala na starost jedna z představitelek společnosti. Prostřednictvím hlasového vyhledávání si nechala zobrazit fotografie Eiffelovy věže. Následně se zeptala na její výšku a po obdržení správné odpovědi ještě požádala o zobrazení konstrukce věže.
Oslovení analytici se zatím zdráhají nový algoritmus nějak zevrubně hodnotit.Danny Sullivan, zakladatel serveru Search Engine Land, tak například pouze ocenil snahu o integraci inteligentního vyhledávání do aplikace Google Now.
K představení aktualizace došlo na tiskové konferenci, která se uskutečnila v garáži v Křemíkovém údolí, v níž zakladatelé Googlu Sergei Brin a Larry Page před 15 lety dali vzniknout novému vyhledávacímu nástroji, na kterém posléze postavili celé své podnikání.
Kromě novinek v algoritmu Google na konferenci informoval také o aktualizované vyhledávací aplikaci pro operační systém iOS.