Tým stojící za službou Google Analytics pracuje podle produktové manažerky Googlu, Amy Changové, na tom, aby umožnil uživatelům svobodně si vybrat, jak budou data z jejich webového prohlížeče sbírání analytickými a marketingovými nástroji, které Google provozuje.
Changová konkrétně píše, že v rámci Googlu došlo ke shodě v tom, že nejvhodnějším přístupem by bylo vytvořit univerzální plugin pro webové prohlížeče, který by umožnil uživatelům vybrat si, jakým způsobem budou sledováni službou Google Analytics, která je určena pro sledování a vyhodnocování návštěvnosti webů. Podle Changové je tento doplněk již testován a může být uvolněn již v následujících týdnech. Přesné detaily o jeho fungování a volbách, jež budou mít uživatelé k dispozici, nebyly zatím zveřejněny.
Nicméně toto vylepšení, reflektující potřeby uživatelů má háček v tom, že může znepřístupnit určitý typ údajů, které firmy na svých webech sledují, třeba jak dlouhý čas návštěvníci strávili na jejich stránkách, z jakých webů přišli a po čem se dívali atd. To v důsledku může omezit možnosti optimalizace webů, jejich efektivitu a také možnost nabízet to, co uživatelé nejvíce hledají.
Je tedy otázkou, zda právě tento způsob ochrany soukromí uživatelů je ten pravý, neboť ti na druhé straně bez obav zadávají do různých sociálních sítí na webu všelijaké citlivé údaje o sobě a právě tímto směrem by se měla podle komentátorů zaměřit hlavní bezpečnostní opatření, neboť jde o situace, které jsou se sledováním pohybu uživatele na webech pro účely Google Analytics prakticky nesrovnatelné.