Zástupci společnosti Google informovali, že dokončili vývoj vyhledávacího algoritmu, který nemá jako výsledek vyhledávání prezentovat firmy, jež nabízejí špatné služby zákazníkům. Tento krok je reakcí na článek v New York Times, který tvrdil, že podle systému hodnocení stránek (PageRank) od Googlu je negativní prezentace stejně dobrá jako pozitivní prezentace firmy. Existuje totiž i řada zdokumentovaných případů, kdy si zákazník koupil něco v elektronickém obchodě, který Google zobrazil mezi výsledky vyhledávání na jedné z čelných pozic a následně své zboží nedostal či neodpovídalo obsahu a tato situace vzbudila řadu rozhořčení a otázky, jak je možné takovéto stránky ve vyhledávání znevýhodnit.
Google tedy sestavil tým, jehož úkolem bylo vyřešit tento problém a vyvinou nový algoritmus, který dokáže rozeznat podle určitých indicií obchodníky, kteří nabízejí špatné služby a penalizovat je v rámci hodnocení PageRank. Principy algoritmu ovšem Google tají a to údajně z toho důvodu, že se bojí, aby jím nemohlo být ze strany neférových prodejců manipulováno. Prozrazeno bylo to, že jde o tzv. analýzu postojů kupujících, který zohledňuje dostupné informace o jejich zkušenosti s určitých elektronických obchodem a následně přidává tento faktor do váhy celé stránky při vyhledávání.
Zástupci Googlu jsou totiž přesvědčeni, že špatný obchod, který uživatelé udělají prostřednictvím jejich vyhledávače je současně i špatnou reklamou pro Google a i nadále chtějí pracovat na zlepšení relevance výsledků vyhledávání. Otázkou je, zda tento nový algoritmus nemohou zneužívat konkurenti, aby vytvořili pomocí negativních referencí dojem, že určitý obchod neposkytuje dobré služby, i když se tato skutečnost nebude zakládat na pravdě.