Společnost Google se chystá definitivně skoncovat s flashovými reklamami. Společnosti, které mají reklamy pro Google na starosti, tedy Google Display Network and DoubleClick Digital Marketing, budou 30. června zobrazovat stále méně flashových reklam.
Počínaje červencem 2016 nebudou moci inzerenti nahrávat žádné nové flashové reklamy do AdWords ani do DCDM. Od 2. ledna 2017 přestanou všechny flashové reklamy na sítích Google fungovat. Toto bohužel platí pouze pro statické reklamy, videa tahle změna nepostihne.
Pomalu ale jistě se od flashe všichni odvracejí, takže není divu, že reaguje také Google. Vlastně je s podivem, že společnost nezačala o něco dříve. Flashový přehrávač si již dlouho drží nálepku velmi nebezpečného kousku softwaru. Chrome již nyní sám od sebe blokuje některé flashové reklamy, lidé od Firefoxu slibují zrušit podporu tohoto formátu do konce roku 2016. Dokonce i Adobe se od flashe nyní tak nějak distancuje...