Pokud se tato zpráva ukáže jako pravdivá, půjde o další důkaz toho, že zprávy o konci Google Glass nebudou tak horké. Jak uvedl analytik IDC Scott Strawn „Intel by se u Google Glass neangažoval, pokud by mělo jít o mrtvý produkt.“
Wall Street Journal ve svém článku s odkazem na nejmenované zdroje uvedl, že Intel nahradí ve výrobě procesorů pro Glass firmu Texas Instruments. Kromě toho bude Intel propagovat high-tech brýle Googlu u vybraných firem a ve zdravotnictví. Google na žádost o komentář nereagoval a mluvčí Intelu pouze uvedla, že její společnost „blízce spolupracuje s Googlem v řadě oblastí, ale ke spekulacím se nevyjadřuje.“
Zpráva o zapojení Intelu přichází v ten správný čas, jelikož minulý měsíc se objevily informace, podle nichž má Google s Glass řadu problémů a čelí odlivu vývojářů, kteří platformě již příliš nevěří. Agentura Reuters v listopadu uvedla, že v rámci průzkumu kontaktovala šestnáct vývojářů Glass a zjistila, že pouhých sedm na platformě stále aktivně pracuje. Zbylých devět vývoj svých aplikací zastavilo či platformu zcela opustili.
Analytici pak dovozovali, že Google se již Glass tolik nevěnuje a více než 10 000 vlastníků brýlí, kteří za ně zaplatili 1500 dolarů, má do budoucna smůlu. Google v listopadu uvedl, že vývoj platformy i nadále pokračuje, i když konečné datum vydání nebylo stanoveno.
Jak nyní uvedl analytik Gartneru Brian Blau, je nepravděpodobné, že by Google svůj projekt zcela opouštěl - a to i proto, že americký gigant nedávno koupil firmu Magic Leap, jež se zabývá virtuální realitou.
Jak uvedl Blau, Google našel v Intelu (který se mimochodem taktéž snaží prosadit na trhu s chytrou elektronikou) silného partnera. „Myslím, si že Google to s Glass nevzdává, avšak koncept brýlí bude v budoucnu odlišný od prototypu, jak jej známe,“ řekl Blau pro Computerworld. „Nechybuji o tom, že podobné systémy budou v budoucnu velmi oblíbené.“
Tomu, že Google s Glass končí, nevěří ani Strawn. „Jen se nějakou dobu zamýšleli nad tím, jak celý koncept funguje a jak by fungovat měl,“ dodal Strawn. „Možná, že změní zaměření od běžných spotřebitelů na firemní zákazníky. Google takto prostě funguje: něco vyzkouší, získá odezvu uživatelů a podle toho provede u svého produktu potřebné změny.“