Společnost comScore se odhodlala ke skutečně masivnímu průzkumu využívání různých vyhledávačů a to nejen těch klasických, celowebových, ale i těch specializovaných na určitou konkrétní oblast či službu, například aukční internetový obchod eBay či YouTube.
Podle průzkumu provedlo v srpnu 750 miliónů lidí starších 15 let (tedy 95% všech světových uživatelů internetu) 61 miliard vyhledávání, tedy průměrně kolem 80 hledání na člověka za měsíc.
37,1 miliardy hledání náleželo společnosti Google, z toho 31 miliard vyhledávači Google.com, 5 miliard YouTube.com (sdílení videa), zbytek na GoogleEarth.com atd.
Deset nejpoužívanějších vyhledávacích služeb:
(Počet hledání za srpen 2007 v miliónech, nejsou zahrnuta PDA hledání z veřejných kaváren apod.)
Celkem | 61 036 |
Google a jeho vyhledávače | 37 094 |
Yahoo! (a spol.) | 8 549 |
Baidu.com | 3 253 |
Microsoft (a spol.) | 2 166 |
NHN (Naver.com) | 2 044 |
eBay | 1 319 |
Time Warner Network | 1 212 |
Ask Network | 743 |
Fox Interactive Media | 683 |
Lycos | 441 |
Yahoo se s výrazným odstupem umístil na druhém místě, i když 8,6 miliardy je stále úctyhodné číslo. Čínský vyhledávač se sídlem v Pekingu Baidu.com umožnol 3,3 miliardy hledání, čímž překonal Microsoftí hledač s 2,1 miliardy. Jihokorejský Naver.com vlastněný společností NHN těsně následuje s 2,0 miliardy hledání. Překvapivého úspěchu dosáhl eBay.com, to svědčí o tom, jak intenzivně je tato služba využívána.
Z výzkumu plyne, že pozice Google je zatím stále neotřesená, ačkoli například Microsoft se často snaží tvářit, že se svým msn.com užuž šlape google na paty.
Mimochodem, české vyhledávače se nepropracovaly na jakékoli významnější pozice :)
- - Alexandr Radecký