„Podmínky užití jsou špatné. Ještě horší je však to, že Google jasně deklaroval, že tyto podmínky změní kdykoliv se mu zachce,“ řekl Marc Rotenberg, výkonný ředitel Střediska pro soukromí elektronických informací (EPIC). Google podle něj při vytváření podmínek užití zcela ignoroval názory uživatelů a pravidla hry stanovil tak, aby s uživatelskými daty mohl snáze manipulovat a používat je i pro své ostatní služby.
Rotenberg není jediný, kdo si na Disk Google stěžuje. Zajímavé názory se objevují také v některých diskuzních fórech. Například na fóru konkurenční služby Dropbox uživatel jménem Chen S. napsal, že problém vidí hlavně v tom, co všechno o něm Google ví už nyní. „Mají už moje emaily, webové analýzy, vyhledávané termíny. Opravdu jim chci dát ještě více dat?“ ptá se Chen. Jiný uživatel Dropboxu, Mark Mc., zase poznamenal, že Google ani nemusí uživatelská data nikomu prodávat, ale bohatě stačí, že je použije pro personalizovanou reklamu.
Proti podobným výtkám se Google přirozeně ohradil. Podle mluvčího společnosti je v podmínkách užití jasně řečeno, že to co patří uživateli, mu také zůstane, a politika Googlu prý není o nic horší než politika ostatních poskytovatelů podobných služeb. „Jste to vy, kdo soubory vlastní a má kontrolu nad jejich sdílením, jednoduché a prosté. Naše podmínky užití vám umožňují využít takové služby, jaké budete chtít. Pokud budete chtít s někým sdílet dokument nebo jej otevřít na jiném zařízení, můžete,“ řekl mluvčí Googlu.
Dropbox nebo SkyDrive od Microsoftu ve svých podmínkách užití jasně říkají, že nejsou vlastníky žádných uživatelských dat. Podle Microsoftu může data sdílet jedině jejich uživatel. Pokud je však umístí do veřejně přístupné oblasti, pak souhlasí s tím, že s nimi mohou volně nakládat i cizí uživatelé. Podobně hovoří i Google, který slibuje, že na data nesáhne, dokud je uživatel sám nezpřístupní jeho službám. Pokud tak učiní, pak tím vlastně Googlu dá globální licenci na jejich používání, uložení, kopírování, upravování a další operace.
Vše jde ruku v ruce s úsilím Googlu o vytvoření intuitivnější uživatelské zkušenosti. „Naše zásady ochrany osobních údajů nám vždy umožňovaly kombinovat informace z různých produktů s vaším účtem... Museli jsme nicméně omezit naše schopnosti propojit YouTube nebo historii vyhledávání s dalšími informacemi na vašem účtu. Naše nové zásady ochrany osobních údajů řeší tyto nesrovnalosti tak, abyste mohli lépe využívat své informace v rámci všech služeb od Googlu,“ píše se v prohlášení společnosti.