V americkém Seattlu v uplynulých dnech proběhla akce s názvem Search Marketing Expo. Chybět na ní samozřejmě nemohl ani Google, dlouhodobá jednička na trhu s vyhledávači. Zástupci společnosti při svém prvním vystoupení často upozorňovali na velké množství změn, kterými nyní vyhledávač prochází. Google dal těmto změnám jednotný kódový název Panda. „Google již v rámci Pandy provedl několik změn a pracuje na Pandě 2.2,“ prozradil softwarový inženýr Matt Cutts. Další vylepšení prý budou probíhat minimálně do konce letošního roku.
Cutts se nezapomněl zmínit o tlačítku +1. Neprozradil sice, jestli bude mít hodnocení odkazů nějaký vliv na jejich umístění v rámci výsledků vyhledávání, slíbil ale, že Google poskytne získaná data případným zájemcům. S tlačítkem +1 má Google vůbec velké plány. Nedávno jej dokonce zpřístupnil i správcům webových stránek, o čemž se můžete více dočíst v článku Google tlačítko +1 je nyní k dispozici i pro další weby.
Další novinkou, na kterou Matt Cuts na Search Marketing Expo také upozornil, jsou nové tagy umožňující autorům označit své texty – články, blogy a podobně. Díky těmto značkám mohou Google lépe upozornit na svůj obsah. Pokud je autor trvale dobře hodnocen, mohou se jeho odkazy posunout o několik míst nahoru ve výsledcích vyhledávání. Další výhodou je to, že článek může dostat dobré umístění i v případě, že ještě nedisponuje potřebným množstvím zpětných odkazů.