Podle průzkumu, uskutečněného na americkém trhu internetových vyhledávačů, se podíl uživatelů, kteří používají k vyhledávání informací Google, opět zvýšil. Z 11 miliard sledovaných dotazů bylo 63 % z nich směřováno právě na Google.
Průzkum uskutečnila společnost ComStore, která dlouhodobě měří a analyzuje nejrůznější on-line aktivity. Google si konkrétně oproti červenci polepšil mezi americkými uživateli o 2 % z červencových 61 % (což odpovídá celkovým 7 miliardám dotazů) a na druhém místě se umístilo Yahoo s 19 % (2 miliardy), Microsoft s 8 % (0,977 miliardy), AOL s 4,3 % a Ask Network se 4 %.
Analytici soudí, že Google si v srpnu pomohl na úkor Yahoo a Microsoftu, kteří zaznamenali pokles o 0,9 %, respektive o 0,6 %.
ComStore také sleduje nejvíce navštěvované stránky a k nejpopulárnějším patří opět ty vlastněné Googlem, mezi které náleží například i oblíbené YouTube a za srpen zde došlo k 10 miliardám návštěv. Následují web-sites Yahoo včetně známých stránek pro sdílení fotografií Flicker s dvoumiliardovým skórem a na dalších místech jsou pak web-sites Microsoftu (1 miliarda) a AOLu, včetně jeho Mapquestu (0,839 miliardy).
Google tak prakticky dominuje dnešnímu webu a současně posiluje i svoji pozici s internetovou reklamou. Dalším jeho krokem je totiž dohoda s Yahoo, která by měla přinést zobrazování reklam od Googlu při ukazování výsledků na dotazy, položené přes Yahoo. Nicméně tato dohoda se dostala pod palbu kritiky skupin, které působí v oblasti internetové reklamy a americké ministerstvo spravedlnosti uvažuje o tom, zda tato dohoda neporuší antimonopolní předpisy.