Google otvírá marketplace s cloudovými aplikacemi

11. 3. 2010

Sdílet

Google pokračuje ve své snaze proniknout do firemního segmentu a otvírá marketplace společně s aplikacemi třetích stran. Ty slouží převážně na efektivnější využívání služeb z balíku Google Apps.

Google představil marketplace  a společně s dalšími výrobci softwaru otvírá svůj obchod s prvotním počtem 50 aplikací. Chris Vander Mey, senior produkt manažer Google aplikací také zmínil, že společnosti se v nedávné době podařilo překonat hranici 25 milionu uživatelů a 2 milionů firem využívajících Google aplikací jako jsou Gmail či Kalendář. Poptávka po dalších aplikacích na marketplace prý je a bude veliká.

Vander Mey dodává, že zákazníci žádají další a další specificky zamřené aplikace. „Chceme vyhovět co nejvíce zákazníkům, nicméně je potřeba dát pozor, aby při vyšším počtu aplikací nedocházelo ke zbytečným zmatkům a nepřehlednosti,“ míní Vander Mey. Mít 10 podobně nazvaných aplikací se stejnou funkčností tak cílem marketplace rozhodně není.

Pro Google je otevření marketplace určitě krokem vpřed, ze společnosti orientované výhradně na zákazníka ke společnosti orientující se na firemní segment. Google se o tento krok snaží delší dobu, před několika měsíci například představil upravené aplikace Google Groups, které cílily právě na firemní segment. „S vlastním obchodem pro aplikace poskytuje Google místo, kde mohou vývojáři prodávat své produkty velkému počtu potenciálních zákazníků,“ tvrdí analytik Dan Olds. Dodává také, že kvalitní aplikace pomohou platformě Google Apps k získání nových zákazníků. Produktový manažer Google aplikací, Vander Mey, pak zdůrazňuje důležitou roli partnerů a jimi vyvíjených aplikací. Bez nich bude společnost do firemního segmentu pronikat velmi těžce.