Google podpoří mikroplatby za přístup k mediálnímu obsahu
Společnost Google představila Americké novinové asociaci (NAA) návrh, jak by mohl vypadat systém plateb za online noviny. Mělo by jít o rozšíření již zavedené aplikace Google Checkout, která je konkurentem systému PayPal.
Google navrhuje, aby uživatelé zaplatili určitou částku za přístup k většímu spektru médií a poté prováděli mikroplatby za jednotlivé články, jež by si chtěly přečíst. Mělo by se jednat především o rozhovory, komentáře a podrobné analýzy, tedy články, které jsou určitým způsobem unikátních a informace v nich obsažené nepublikuje každý druhý webový portál.
Systém má kooperovat s vyhledávačem Google, jež má indexovat placené i neplacené články a dát možnost uživateli udělat si určitou představu o textu, za který následně zaplatí.
Přestože nebyl doposud představen zcela konkrétní způsob rozložení jednotlivých plateb, Google plánuje nabídnout široké spektrum placených částek od pár haléřů do stovek korun.
Americký novinový průmysl loni zažil nejhorší rok nejméně od padesátých let minulého století. Celkové příjmy z reklamy totiž dle dat NAA meziročně klesly o téměř 16% na 37,8 miliard dolarů. Možnost placení internetového obsahu médií se tak stává stále reálnějším způsobem, jak by mohly noviny a časopisy překonat toto těžké období.