Google podruhé

1. 3. 2004

Sdílet

Získejte z Googlu to nejlepší! V našem článku naleznete 20 tipů pro tentointernetový vyhledávač. Pokud je použijete, uvidíte, že vaše vyhledávání bude rychlejší, jednodušší a
Získejte z Googlu to nejlepší! V našem článku naleznete 20 tipů pro tento
internetový vyhledávač. Pokud je použijete, uvidíte, že vaše vyhledávání bude
rychlejší, jednodušší a účinnější. Zabudujete si vyhledávání přímo do Internet
Exploreru, naučíte se používat novou utilitu pro překlad stránek, zablokujete
si obtěžující pop-up okna a to všechno s Googlem.

Provozovatelé a fandové Googlu neustále vyvíjejí nové funkce, utility a triky
pro ještě lepší vyhledávání. Přesto se o těchto snahách z internetového
vyhledávače nedozvíte prakticky nic. Internetová stránka Googlu vypadá
prakticky stále stejně: zadávací políčko, dvě tlačítka pro vyhledávání a
zobrazení toho nejrelevantnějšího odkazu na prvním místě. Tak znají a používají
Google miliony jeho uživatelů.
Přesto se při vyhledávání dostanete ke svému cíli daleko rychleji, pokud
zkusíte použít některou ze skrytých internetových stránek, parametrů či utilit.
Řada z nich pochází přímo z dílen tvůrců Googlu, a tyto naleznete na takříkajíc
vedlejších stránkách vyhledávače. Jiná vylepšení pocházejí od programátorů,
kteří tuto činnost mají jako svého koníčka a kteří se zabývají právě tvorbou
internetových stránek a utilit nejrozličnějšího druhu. V tomto článku jsme pro
vás ze všech možných doplňků vybrali ty nejzdařilejší.

1)Standardní vyhledávání v Internet Exploreru

Prostřednictvím jednoduchého triku donutíte Internet Explorer k tomu, že vám
bude vyhledávat přes vyhledávač Google.
Postup: Tlačítko Hledat v panelu nástrojů Internet Exploreru řada uživatelů
ignoruje, neboť při jeho stisknutí se pro vyhledávání na internetu implicitně
používá stránka Microsoftu s adresou http://www.search.msn.com. Stačí ale pouze
několik úprav v registru, aby Internet Explorer pro vyhledávání používal
Google. Celou operaci za vás pohodlně provede soubor GOOGLE.REG. Poklepáním na
tento soubor se v registru provedou všechny potřebné změny. Tento REG soubor
funguje však pouze u verzí Internet Exploreru 4 a vyšších. Standardní nastavení
pro vyhledávání Internet Exploreru přes MSN pak nastavíte zpět poklepáním na
soubor DEFAULT.REG. Celá věc má pouze jeden háček. Při použití souboru
GOOGLE.REG se po stisku tlačítka Hledat v panelu nástrojů Internet Exploreru
použije pro vyhledávání anglická stránka http://www.google.com/ie určená právě
pro výše zmiňovaný účel. Toto nastavení se bohužel změnit nedá. Dále stránka
zadávací políčko i výsledky vyhledávání zobrazuje v komprimované podobě. Jen
tak se totiž vejde do úzkého okna Hledat, které původně pochází z Průzkumníka,
jenž se zobrazuje v Internet Exploreru.

2)Panel nástrojů a blokování pop-up oken

Pokud si nainstalujete Google Toolbar 2.0, získáte společně s ním i několik
velmi zajímavých funkcí. Jednou z nich je velmi jednoduchý nástroj pro
blokování zobrazování reklamních pop-up oken.
Postup: Po instalaci Google Toolbaru je funkce blokování pop-up oken
automaticky zapnuta. Díky ní si ušetříte zobrazení řady oken s reklamou.
Jakmile utilita potlačí zobrazení nějakého pop-up okna, ozve se zvukový signál
a ukazatel myši se krátce změní na symbol vykřičníku. Stejně tak se symbol
vykřičníku objeví i u odpovídající položky v Google Toolbaru.
Pokud budete chtít utilitou potlačené reklamní okno vidět, postupujte některým
z níže popisovaných způsobů: Klepněte se stisknutou klávesou na odkaz,
který toto okno vyvolal. Tento způsob bohužel nefunguje tehdy, pokud je pop-up
okno vyvoláno z internetové stránky, jejíž adresu jste sami napsali do panelu
Adresa a potvrdili stiskem klávesy Enter. Abyste si mohli zobrazit pop-up okna
i z takto zadaných stránek, musíte funkci blokování pop-up oken deaktivovat. V
tomto případě klepněte na symbol pop-up okna v Google Toolbaru a funkci
deaktivujte. Při deaktivaci pak utilita tuto stránku automaticky zařadí do
seznamu, který se nazývá Whitelist. Zde je uveden seznam adres, u nichž se
nemají pop-up okna blokovat. Nevýhodou popisovaného nástroje je skutečnost, že
nedokáže zablokovat animace vytvořené v programu Macromedia Flash, které také
mohou mnoho uživatelů obtěžovat.

3)Novinky z Německa, Francie,Itálie a ostatních zemí

Zprávy z Německa, Francie a jiných vybraných zemí, k tomu všemu ještě globální
zprávy z celého světa to všechno Google sbírá například v případě Německa ze
700 internetových stránek zabývajících se zpravodajstvím. Tak si můžete být
jisti, že budete mít k dispozici vždy ty nejčerstvější informace.
Postup: Tak například stránka Google News Deutschland vám shromažďuje německy
psané zprávy z internetových stránek zabývajících se zpravodajstvím (tzv.
news). Zvláštností této služby je, že vyhledávač Google shromažďuje všechny
dostupné články z jím prohledávaných zdrojů a přehledně je uspořádá. Tím
vlastně získáváte k jednomu tématu rozsáhlé spektrum informací a názorů,
počínaje články ze Süddeutsche Zeitung, přes další německé deníky. Službu
naleznete na stránkách http://www.news.google.de. Je třeba zmínit se ještě o
tom, že stejně jako zprávy zaměřené na Německo, existují u Googlu podobné
stránky zaměřené na zpravodajství z Austrálie, Kanady, Francie, Indie, Itálie,
Nového Zélandu, Španělska, Velké Británie a samozřejmě i Spojených států.

4)Správa oblíbených položek on-line

S pomocí Google Toolbaru můžete spravovat svoje oblíbené položky on-line a
můžete k nim mít přístup z jakéhokoliv počítače připojeného k internetu.
Postup: Blog je internetová stránka, jež se dá velmi jednoduše a hlavně
nepřetržitě naplňovat informacemi. Google Toolbar 2.0 nabízí funkci Blog This.
S její pomocí vložíte několika klepnutími myší do nějaké internetové stránky
tzv. Blog, a tím získáte on-line přístup pro správu vašich oblíbených položek.
Funkce Blog This od Googlu běží přes internetovou službu na adrese
http://www.blogger.com. Tam můžete zdarma získat svoji vlastní internetovou
stránku, na níž spravujete svoje oblíbené položky. Zde si určíte, zda chcete,
aby váš blog s oblíbenými položkami byl veřejně přístupný, či zda má být před
neoprávněným přístupem chráněn heslem. Pak bude takový blog k dispozici pouze
vám a lidem, kterým přístupové heslo sdělíte.
Ukládání odkazů jde s pomocí Google Toolbaru velmi jednoduše. Jestliže se
nacházíte na stránce, jejíž adresu si budete chtít uložit, klepněte na tlačítko
Blog This. Při prvním použití této funkce se musíte zaregistrovat. Nakonec
klepněte na tlačítko Post&Publish, a do vašeho blogu se umístí vámi požadovaný
odkaz.
Pokud budete chtít změnit základní nastavení pro vaši stránku s funkcí Blog,
přesuňte se na adresu www.blogger.com a přihlašte se tam pomocí svého
uživatelského jména a hesla. Na pravém okraji stránky pak naleznete jméno
vašeho blogu. Klepněte na ně, čímž se dostanete do režimu úprav blogu. Tady si
můžete kupříkladu vylepšit rozložení, popřípadě jméno blogu. K dispozici máte
též řadu předpřipravených šablon.
Upozornění: Nezapomeňte, že před prvním použitím funkce Blog This je třeba tuto
funkci nejprve aktivovat v menu Google/Options.

5)Časové omezení pro vyhledávání

Na internetu existuje služba, jež dokáže omezit vyhledávání pouze na stránky
vzniklé v určitém časovém intervalu.
Postup: Pomocí internetové stránky
http://www.researchbuzz.com/toolbox/goofresh.shtml si můžete pro váš dotaz
nechat zobrazit ve výsledcích vyhledávání pouze ty nejnovější informace. Tuto
službu jsme již přesně popisovali v článku Google: nedokumentované funkce,
uveřejněném v PC WORLDu 11/2003.
Tehdy bylo nutné pro zadání časového intervalu použít speciální příkaz, a
počáteční a koncové datum se muselo vyjádřit v juliánském kalendáři. Nyní tento
úkol a následné vyhledávání výsledků automaticky provádí služba, kterou
naleznete na internetové adrese http://www.myvasco.com/daterange.htm.

6)Prohledávání Google News

Pro Google News v angličtině existuje jedna velmi užitečná a skutečně
profesionální vyhledávací služba.
Postup: Advanced News Search dokáže najít zprávy, jež se objevují pouze na
jedné internetové stránce. Tak kupříkladu pod položkou News source můžete
vyhledávání zpráv omezit pouze na informace ze CNN či New York Times. K tomu
navíc ještě můžete stanovit, jak staré mohou maximálně tyto zprávy být. Tuto
službu naleznete na adrese
http://www.news.google.com/advanced_news_search?hl=en&edition=usa.
Vzhledem k tomu že Google služby, které se osvědčí, nasazuje i do jiných
jazyků, dá se očekávat, že podobné funkce budou za čas k dispozici např. i pro
Google News Deutschland (http://www.news.google.de) či jiné.

7)Pošta od Googlu

Pokud se na internetových stránkách Google News objeví vámi požadovaný a předem
zadaný výraz, může vás o tom Google okamžitě a automaticky informovat, a to
prostřednictvím elektronické pošty.
Postup: Jestliže si chcete shromažďovat všechny zprávy obsahující vámi
požadovaný výraz, pak se vám dozajista bude hodit služba Google Alert.
Tak kupříkladu když vás budou zajímat všechny novinky týkající se pevných disků
od firmy Hitachi, zadáte si na internetové stránce
http://www.google.com/newsalerts výraz "Hitachi Harddrive". Google vám pak bude
denně nebo přímo po nalezení odpovídající zprávy zasílat e-mail. Při
prohledávání Google sleduje anglicky psané stránky Google News na
http://www.news.google.com. Pokud vás zajímá témat několik, zadejte jednotlivé
dotazy na internetovou stránku postupně. V každém e-mailu, jenž vám přijde, se
pak vyskytuje odkaz, kterým můžete velmi jednoduše tuto službu zrušit.

8)Hledejte, co k sobě patří

V tzv. Google Sets zadáváte k vyhledávání výrazy dva. Proč? Tato služba vám
totiž k těmto dvěma výrazům vyhledá ještě další slova, která se k oběma hodí.
Postup: Google Sets vyhledávají vše, co vámi zadané dva výrazy spojuje, a tak
vám k nim poskytují výrazy další. Například pokud na internetové stránce
labs.google.com/sets zadáte výrazy "Agfa" a "Kodak", pak vám Google k těmto
výrazům nalezne další výrobce fotoaparátů. To ale funguje nejen u výrobců
přístrojů, nýbrž i u pamětihodností měst. Výrazy "Buckingham Palace" a "Big
Ben" vám tak poskytnou další pamětihodnosti Londýna. U názvů filmů "Mission
Impossible", "Top Gun" a "Jerry Maguire" získáte u Google Sets rovněž názvy
všech ostatních filmů, v nichž hraje Tom Cruise.

9)Osobní vyhledávací robot

Ten, kdo chce být okamžitě vyburcován, jakmile se v databázi Googlu objeví jím
zadaný výraz, ten ať si pořídí osobního vyhledávacího robota.
Postup: Nemusíte každý den spouštět internetový prohlížeč, abyste sledovali
vývoj událostí okolo vámi zadaného problému. To vše za vás může udělat robot
přesně vzato jedna internetová stránka.
Předpokládejme, že si budete chtít pořídit nějaký velmi starý počítač, dejme
tomu Commodore z roku 1977. Abyste si mohli tento dnes již muzejní kousek
výhodně koupit, bude nutno nějaký čas poctivě sledovat a prohledávat nabídky na
prodej takových počítačů. Tuto činnost si nejpohodlněji usnadníte tak, že si
vytvoříte na své pracovní ploše internetovou stránku. Ve Windows XP to zařídíte
v Ovládacích panelech, když poklepete na ikonu Zobrazení. Na záložce Plocha
stiskněte tlačítko Vlastní nastavení plochy a v dialogovém okně se přesuňte na
záložku Web (v ostatních verzích Windows využijte technologie Active Desktop. V
Ovládacích panelech poklepejte na ikonu Obrazovka a přesuňte se na záložku Síť
WWW). Na našem CD naleznete okomentovaný ukázkový soubor s názvem
Google-Search.HTM (607 B). Až si jej umístíte na obrazovku, pak když si budete
chtít prohlédnout nalezené odkazy, stačí na ně klepnout se stisknutou klávesou
. Stránka se vám tak otevře v novém a větším okně internetového
prohlížeče.

10)Rychlý překlad

Google dokáže překládat obsah internetových stránek kupříkladu do němčiny. Námi
prezentovaná utilita celou operaci usnadňuje.
Postup: S aplikací Google-Translator 2.0, kterou naleznete také na našem CD
jako soubor GOOGLETRANSLATOR.EXE (779 KB), můžete výše zmíněnou službu ovládat
stiskem tlačítka myši. Ikonka programu se umístí do pravé části Hlavního
panelu. Po klepnutí pravým tlačítkem myši na tuto ikonku si můžete vybrat ze
dvou příkazů -Translate Text anebo Translate website. Program zvládá obousměrné
překlady mezi angličtinou a němčinou, francouzštinou, italštinou, španělštinou
a portugalštinou.

11)Vyhledejte si pomoc u profesionálů

Anglicky komunikující služba Google Answers pomáhá uživatelům při řešení
problémů s počítači. Profesionálové v oboru vyhledávání na internetu nenechají
na holičkách ani jeden dotaz, vždy nabídnou nějaké konkrétní řešení. Tato
služba je sice placená, prohlížení dotazů je ale zdarma.
Postup: Ten, kdo nemá čas ani chuť zabývat se hledáním řešení problémů se svým
počítačem na internetových stránkách či prohlížením diskusních fór, ten si může
vyžádat radu přímo od odborníků. Na stránce http://www.answers.google.com
můžete položit svůj dotaz. Ten pak posléze bude i s odpovědí umístěn na
veřejném fóru. Pro řešení problémů s počítači je připraveno okolo 500
profesionálů v oboru vyhledávání na internetu.
Zmiňovaná služba má dvě výhody. Odpověď na vámi položený dotaz dostanete v
naprosté většině případů velmi rychle a rovněž si ušetříte čas strávený
hledáním řešení problémů na internetu. Například jeden uživatel chtěl vědět,
jak může vypálit na DVD disk dva soubory videa, aby se daly přehrát na
obyčejném DVD přehrávači. Odpověď však potřeboval ještě týž den a za řešení
nabídl 15 dolarů. Skutečně řešení problému ve formě podrobného návodu obdržel
za tři hodiny.
Cenu za odpověď na dotaz si totiž stanovujete sami v okamžiku, kdy dotaz
pokládáte. Nejmenší cena je 2,50 dolaru. Za položení dotazu musíte zaplatit
0,50 dolaru, zbytek pak doplatíte v okamžiku, kdy obdržíte odpověď. Platí se
kreditní kartou.
Všechny dotazy a odpovědi na ně jsou veřejně a zdarma přístupné. Můžete si je
tudíž sami prohledávat a číst odpovědi. Kupříkladu k tématu Počítače zde
naleznete vskutku celou řadu užitečných tipů pro řešení nejčastěji se
vyskytujících problémů.

12)Hledání synonym

Při použití speciálního parametru dokáže Google nalézt k zadanému výrazu
synonyma. To se hodí zvláště u výrazů anglických.
Postup: Pokud se vám nepodaří nějakou informaci nalézt na českých stránkách,
přijde na řadu vyhledávání stránek v anglickém jazyce. Pro tento účel však
musíte zadat anglicky i odpovídající výraz, který se má prohledávat. Když se
vám však nepodaří zadat do políčka to správné slovo, tehdy je výsledek většinou
nevalný. Pak je další možností zadání synonyma, čili slova se stejným nebo
podobným výrazem. Abyste Googlu sdělili, že chcete, aby ve výsledcích
vyhledávání byly i stránky obsahující synonymum k danému výrazu, stačí těsně
před výraz napsat značku tildy ("~"). Takže pokud např. hledáte nápovědu k
programu Autocad, pak vám zadání výrazu Autocad ~help najde i stránky
obsahující slova Tutorials.

13)Google umí počítat

Internetový vyhledávač Google vám dokáže spočítat i matematické úlohy. Také k
tomu se dá využít zadávací políčko.
Postup: Zadejte do políčka pro vyhledávání nějaký početní příklad, a Google vám
okamžitě vrátí výsledek. Přitom bere ohled na pravidla při počítání se
závorkami a na přednost matematických operací násobení a dělení před sčítáním a
odčítáním. Takže příklad 34/7-1 si Google přeloží do správné podoby (34 / 7) 1.
Google však kromě základních matematických operací zná ještě další. Jejich
kompletní seznam najdete na internetové adrese
http://www.google.com/help/calculator.html.
Zmiňovaný internetový vyhledávač dokonce zvládne i převody jednotek, například
stopy na metry. Výraz 10 000 feet in meter vám zobrazí výsledek 3 048 meter.
Seznam všech dostupných jednotek, mezi nimiž zvládá Google převádět, však
doposud nebyl nikde zveřejněn.

14)Rychlejší spouštění PDF souborů

Google prohledává i obsah PDF souborů. Naneštěstí otevření těchto typů souborů
trvá poměrně dlouho. Existuje však i rychlejší způsob.
Postup: Pokud je výsledkem vyhledávání PDF soubor, musí internetový prohlížeč
nejprve nahrát odpovídající plug-in a posléze otevřít soubor, což nějakou dobu
trvá. Daleko rychlejší je způsob, kdy si klepnete na odkaz HTML-Version, jenž
se nachází pod vlastním odkazem na PDF. Pak totiž Google nahraje potřebné
informace velmi rychle, neboť je načítá ze svého archivu.

15)Odkazy na vaši internetovou stránku

Chtěli byste zjistit, které stránky na internetu odkazují na vaši internetovou
stránku?
Postup: Pro tento úkol se musí použít Pokročilé vyhledávání, jež se vyvolá
klepnutím na stejnojmenný odkaz na stránce http://www.google.com. Internetovou
adresu vaší stránky zadejte do políčka Odkazy. Alternativou je zadání parametru
link: (viz Google: Přehled nejdůležitějších parametrů pro vyhledávání na
internetu).

16)Podobné stránky

Google dokáže nalézt internetové stránky, které se zabývají podobnými tématy.
Zmíněná služba tyto stránky zobrazuje graficky.
Postup: Výše uvedená služba se nachází na internetové adrese
http://www.touchgraph.com/TGGooglBrowser.html. Při jejím spuštění a zadání
odpovídajícího výrazu se vám výsledky zobrazí ve formě přehledného obrázku. Tak
můžete velmi snadno získat přehled o tom, kolik internetových stránek se dané
problematice věnuje. Zde se využívá Googlovy funkce Podobné a výsledky se
zobrazují v grafické formě.

17)Hledání "ducha času"
Prostřednictvím služby Centuryshare Calculator si můžete nechat najít, kdy se
vámi zadávaný výraz považoval v minulých letech za zvláště důležitý.
Postup: Otevřete si internetovou adresu
http://www.blog.outer-court.com/centuryshare a vámi hledaný výraz zadejte do
políčka pro vyhledávání. Dozvíte se, jak často byl tento výraz zadáván v
jednotlivých letech, a kdy tedy se zadával nejčastěji. Tato služba pracuje tak,
že vámi zadaný výraz, kupříkladu Apple Macintosh, pošle několikrát do
vyhledávače Google společně s letopočtem, takže zasílá výrazy Apple Macintosh
1980, Apple Macintosh 1981 atd. Výsledky vyhledávání pak zobrazí ve formě
sloupcového grafu. Pro náš výraz se ukazuje, že se nejčastěji zadával v roce
1984. A dlužno dodat, že v tento rok byl pro Apple skutečně velmi úspěšný.
Pro vědecké účely je takové vyhledávání samozřejmě nedostatečné. Jako odrazový
můstek pro zkoumání historie zadávání toho kterého výrazu však samozřejmě
postačí.
Upozornění: Zmiňovaná služba může za den zodpovědět jen omezený počet dotazů
tohoto druhu. Pokud by se tedy pro váš výraz nedostávalo žádné odpovědi, zkuste
to další den znovu.

18)Přidejte si svoji vlastní internetovou stránku

U Googlu se může samozřejmě objevit i vaše stránka. Přidejte ji do jeho
databáze a vyzkoušejte následující triky.
Postup: Pro přidání vaší internetové stránky se přesuňte na adresu
http://www.google.com/intl/us/addurl.html. Je třeba upozornit, že Google
nepřebírá žádnou odpovědnost za to, že se vaše stránka v indexu internetového
vyhledávače skutečně objeví. Tipy, jak to udělat, aby se vám to opravdu
povedlo, naleznete na adrese http://www.google.com/intl/us/webmasters/. Tam se
rovněž dozvíte, jak postupovat, když budete chtít svoji stránku z indexu
odstranit a jak zajistit, aby se v budoucnu neindexovala.

19)Google bezdrátově

Vyhledávač Google se dá používat i na mobilu. To je ideální, pokud jste
například někde na cestách.
Postup: Pro mobilní telefony, které mají zabudovanou podporu WAPu (Wireless
Application Protocol) či I-Mode, nabízí Google speciální stránky. V našem testu
však přístup přes I-Mode nepodporoval žádné znaky s čárkami a háčky. Přístup
přes WAP je možný na adrese http://www.google.com/wml, pro přístup přes I-Mode
pak lze použít adresu http://www.google.com/imode. Podrobnější informace
získáte na internetové adrese http://www.google.com/options/wireless.html.

20)Další parametry pro vyhledávač Google

Nedokumentované parametry a možnosti vyhledávání Googlu, které se nastavují po
klepnutí na odkaz Pokročilé vyhledávání, se obecně dají napsat přímo do
zadávacího políčka.
Postup: Ušetřete si cestu přes odkaz Pokročilé vyhledávání Googlu! Namísto toho
pište možnosti pro hledání přímo do zadávacího políčka. Tento způsob lze použít
i pro nikde nedokumentované parametry, jakými jsou kupříkladu daterange.
Jestliže například potřebujete prohledávat pouze PDF soubory, zadejte parametr
filetype:pdf. Jednotlivé parametry se zadávají za hledaný výraz a lze zadávat i
jejich kombinace.
Upozornění: Zadání parametru musí končit znakem dvojtečky. Mezi parametrem a
dalším výrazem nesmí být mezera. Správná syntaxe je tedy následující:
.
Všechny důležité parametry pro Google naleznete v tabulce Google: Přehled
nejdůležitějších parametrů pro vyhledávání na internetu.

Google: Přehled nejdůležitějších parametrů pro vyhledávání na internetu

Parametry zadávejte v tomto formátu: . Mezi
a nevkládejte žádné mezery. Pokud se některý z níže
uvedených parametrů nedá kombinovat s jinými, bude to výslovně uvedeno.

allintitle: internetové stránky, které mají v titulku okna výraz zadaný pro
vyhledávání. Tento parametr se nedá ve většině případů kombinovat s jinými.
daterange: internetové stránky, které Google indexoval v určitém časovém
intervalu.
filetype: vyhledá výsledky mezi typy souborů. Google rozeznává soubory DOC (MS
Word), PDF (Acrobat Reader), PPT (MS Powerpoint), PS (Adobe Postscript), RTF
(Rich-Text-Format) a XLS (MS Excel). Následující příklad nalezne návod k
použití pro fotoaparát Optio ve formátu PDF: "Návod k použití Optio
filetype:pdf".
intitle: internetové stránky, které v titulku okna obsahují jeden nebo více
výrazů zadaných k vyhledání.
inurl: internetové stránky, jež obsahují výraz pro vyhledání přímo v adrese.
Tento výraz může být i v podsložce. Například výraz "inurl:test" nalezne i
stránku www.pcworld.cz/tests.
intext: internetové stránky, které výraz pro vyhledávání obsahují v textu
stránky. Případný výskyt výrazu přímo v adrese, titulku okna nebo v odkazu je
ignorován.
inarchor: internetové stránky, u nichž je výraz pro vyhledávání v textu k
odkazu nebo v odkazu samotném.
link: internetové stránky, které odkazují na zadanou stránku. Tento parametr se
nedá kombinovat s ostatními. Například výraz "link:pcworld.cz" nalezne všechny
internetové stránky, jež obsahují odkaz na stránky http://www.pcworld.cz.
related: internetové stránky, které si jsou nějak podobné. Tento parametr se
nedá kombinovat s ostatními. Například výraz "related:google.com" na internetu
nalezne další internetové vyhledávače.
site: internetové stránky, jež obsahují výraz k vyhledání přímo v názvu adresy.
Na rozdíl od parametru "inurl:" je výskyt výrazu k vyhledání v podsložce
ignorován.