Google považuje Nexus One za úspěšný a dále se soustředí jen na Android

9. 7. 2010

Sdílet

„Nexus One byl pro nás takovým úspěchem, že už jeho další generaci nepotřebujeme,“ říká CEO společnosti Google Eric Schmidt a oznamuje, že společnost Google upouští od výroby smartphonů nesoucích její značku.

I když řada lidí očekávala, že smartphone z produkce současného největšího internetového giganta zaznamená velký úspěch a stane se úhlavním nepřítelem oblíbeného iPhonu konkurenční firmy Apple, opak je pravdou. Za první týden se jej prostřednictvím internetového obchodu Googlu prodalo jen dvacet tisíc kusů, což je v porovnání se 1,7 miliony prodaných kusů nedávno uvedeného iPhonu 4 za pouhé tři dny žalostně málo. Google chtěl se svým internetovým obchodem zákazníkům nabídnout „rychlou a jednoduchou“ cestu, úspěch však nesklidil a tato možnost přilákala jen malé množství zákazníků. V květnu tedy došlo k jeho uzavření a Nexus One byl již dostupný pouze skrze síť maloobchodníků.

Nyní celý projekt po roce a půl dospěl do své konečné fáze a Google jej definitivně ukončuje a opouští své místo na trhu se smartphony. Dle výkonného ředitele společnosti Erica Schmidta, který v čele Googlu stojí již od roku 2001, však Nexus One splnil svůj účel natolik dobře, že už  Nexusu Two ani jiného  vlastního telefonu není třeba. Cílem Nexusu totiž prý nebylo konkurovat iPhonu, ale především rozpohybovat odvětví se smartphony a prosadit mobilní operační systém Android, který Google vyvíjí. Pro britský deník Telegraph to koneckonců v rozhovoru potvrdil i Eric Schmidt.

bitcoin školení listopad 24

Nutno podotknout, že to se mu podařilo velmi dobře. Android se těší stále větší oblibě nejen ve světě, ale i u nás. Jeho snad největší konkurenční výhodou oproti Applu je dle slov Erica Schmidta jeho otevřenost.

„Rozdíl mezi modelem Applu a Googlu je viditelný na první pohled - jsou totiž naprosto odlišné. Náš mobilní operační systém je zcela otevřený, můžete jej libovolně modifikovat, obohatit jej o jakoukoliv aplikaci, postavit na něm libovolný obchodní model a využít jej pro jakýkoliv hardware. Apple je v tomto pravým opakem.“