Google pracuje na speciálních verzích svých produktů pro děti

7. 12. 2014

Sdílet

 Autor: © Google
Americká společnost Google v současné době pracuje na speciálních verzích svých oblíbených služeb a produktů typu prohlížeče Chrome či YouTube, které budou určeny pro děti do třinácti let.

Podle Pavni Diwanjiové z Googlu budou nové produkty dostupné někdy v příštím roce a jejich cílem je pomoci dětem „nové technologie nejen konzumovat, ale také je vytvářet.“ Není zatím jasné, jak tyto produkty určené pro děti budou fungovat, dá se však předpokládat změna jejich vzhledu a typ informací, která budou standardně zobrazovat.

Diwanjiová uvedla ve svém příspěvku na oficiálním blogu vlastní příklad, kdy její dcera zadala do vyhledávače Googlu klíčové slovo „vlaky“ s cílem najít něco o knize Thomas the Tank Engine, avšak místo toho se jí zobrazily jízdní řády vlaků. S informací tento týden přišel deník USA Today. 

Společnosti při vytváření produktů pro děti ve Spojených státech musejí dbát na to, aby tyto byly v souladu se zákonem o ochraně soukromí dětí na internetu (Children's Online Privacy Protection Act, neboli COPPA). Ten upravuje, jak mohou být shromažďovány informace o dětech do třinácti let.

Dodatky k tomuto zákonu účinné od července minulého roku upravují například možnosti rodičovské kontroly a další bezpečnostní prvky. Jelikož velká většina příjmů Googlu pramení z reklam a hodnota reklam této americké společnosti je úzce spjata s informacemi, které Google dokáže shromáždit o jednotlivých uživatelích, bude zajímavé sledovat, jak se americký gigant s COPPA při tvorbě nových produktů vypořádá.

Za porušení tohoto zákona byla již pokutována téměř dvacítka amerických firem - naposledy dostal pokutu ve výši 450 000 dolarů (deset milionů korun) za nepřípustné shromažďování údajů o dětech portál Yelp.

ICTS24

Google není první společností, která se snaží své produkty lépe uzpůsobit pro děti. Apple představilo na podzim nové Apple ID spolu s funkcí Family Sharing zabudovanou v operačních systémech iOS 8 a OS X, které umožňuje rodičům nastavit omezení toho, jaké aplikace (či aplikace do jaké cenové úrovně) si jejich děti mohou kupovat v jeho App Store.

„Chceme rodičům poskytnout nástroje, pomocí nichž budou moci dohlížet na použivání našich produktů svými ratolestmi. Většina našich vývojářů je sama hrdými rodiči, tudíž víme z první ruky, jaké bezpečnostní prvky je třeba do našich služeb zahrnout,“ dodala Diwanjiová. „Víme, že ne každému se naše produkty určené přímo pro děti mohou líbit a někdo náš postup může vnímat jako trochu kontroverzní, ale pravdou je, že děti již používají technologie ve školách a doma od raného věku.“