Google na svém oficiálním blogu oznámil, že jeho nové „vylepšené kampaně“ se zadavatelům reklamy zpřístupní během několika následujících týdnů. „Jde o první krok, v rámci kterého chceme zjednodušit správu vašich kampaní v dnešním světě, v němž lidé využívají celou řadu zařízení,“ uvedl na blogu Sridhar Ramaswamy z Googlu. Nové kampaně přinesou možnost upravovat na jednom místě celou řadu atributů a zadavatelé si budou moci například připlatit za to, že se reklama ukáže lidem, kteří surfují po internetu a právě se nacházejí v blízkosti jejich obchodů. Google uvedl příklad firmy, která chce propagovat dámský butik v San Franciscu, k němu je přidružený e-shop. Zaměstnanci firmy budou moci v rámci jedné kampaně vytvářet reklamy na míru pro mobilní uživatele, kteří hledají v San Franciscu dámské oblečení a současně také pro lidi, jež chtějí kupovat dámské oblečení online na desktopu.
„V jedné jediné vylepšené kampani můžete svým zákazníkům představovat různé reklamy v závislosti na tom, jaké zařízení právě používají a kdy provádějí hledání,“ uvedl Ramaswamy. V rámci současného systému musejí zadavatelé reklamy vytvářet několik kampaní - jednu pro každé město a každou možnou kombinaci zařízení. „Protože současný systém je takto náročný, pouze nejsofistikovanější agentury a zadavatelé s velkými rozpočty a týmem zaměstnanců mohou využít řady nabízených mobilních funkcí,“ uvedl Larry-Kim, zakladatel marketingové společnosti WordStream. U nových kampaní budou muset firmy pouze specifikovat, kolik chtějí investovat do reklamy na kterém zařízení a v jaký časový okamžik během dne ji chtějí zobrazovat nejvíce.
Reklamní byznys Googlu stále markantně roste, ve čtvrtém čtvrtletí uplynulého roku se jeho tržby zvedly o 36 % oproti stejnému období roku předchozího. Google však také zaznamenal průměrný 6% propad v sumě, již si účtuje za to, že někdo klikne na reklamu. V současné době je cena účtovaná za kliknutí na tabletech nižší než v počítačích.
Marketingoví odborníci zatím nové kampaně Googlu chválí. „Zadavatelé reklamy již dále nemohou vytvářet oddělené kampaně pro počítače, smartphony a tablety. Chtějí jednoduše pouze pozměnit desktopovou reklamu pro mobilní prostředí a o víc se nestarat,“ říká Bill Mungovan, ředitel pro produktový marketing a strategii ve společnosti Adobe.