Lokální vyhledávací služba od Googlu se nyní jmenuje jednoduše Místa a hned se jí také dostalo pevného umístění do levého menu stránky s výsledky hledání. Služba automaticky rozpozná aktuální polohu uživatele, kterou je možné nastavit i ručně, a podle toho pak přizpůsobí výsledky vyhledání. Pokud tak dáte pomocí služby vyhledat restauraci, hotel, školu, kanceláře atp., odkáže vás pouze na objekty z vašeho blízkého okolí.
Nově se také zobrazí strukturovaný seznam několika podniků z dané oblasti – jde o jakési vizitky s názvem, adresou či kontaktem. Poloha objektu je pak kolíkem zobrazena na miniatuře mapy umístěné v pravé části stránky.
To, že se Google tolik zabývá lokálním vyhledáváním má své opodstatnění. „Více než 20 % všech hledání se nějak týká umístění. To je významné číslo,“ říká Jackie Bavaro, produktová manažerka Googlu. „Proto se snažíme hledání těchto míst urychlit a zjednodušit.“ Lokální vyhledávání nyní funguje ve více než 40 jazycích (včetně češtiny) a řádově jde o desítky miliónů odkazů na skutečná místa.
S lokálním vyhledáváním souvisí i v tomto týdnu představený projekt Boost, marketingový program určený právě pro regionální podniky a instituce. Google chce tímto krokem přilákat především malé a středně velké podnikové zákazníky, které v minulosti opomíjel.