Výrobcům DRAM pamětí byla v úterý udělena pokuta 331 milionů Euro, což je přibližně 8,2 miliardy Kč, za spolupráci při tvorbě cen svých paměťových produktů. Udělena byla společnostem Samsung, Hynix, Infineon, NEC, Hitachi, Mitsubishi, Toshiba, Elpida a Nanya. A mohla být dokonce i vyšší, jelikož se však všichni de facto přiznali, byla její výše o 10 procent snížena. Zapletena byla i společnost Micron, na kterou se však pokuta nevztahuje, protože na tento kartel upozornila Evropskou komisi.
Evropská komise minulý týden představila "Digitální agendu" - pětiletý plán, který má výrazně ovlivnit dění na poli IT v celé EU. Cílem tohoto plánu je například vytvořit jednotný trh s digitálním obsahem, čelit rostoucí kriminalitě na internetu a rozšířit širokopásmové pokrytí EU. Navzdory vysokým cílům už Agenda neobsahuje mnoho podrobností o tom, jak cílů dosáhnout. Komise se nechala slyšet, že předpokládá realizaci více než stovky opatření, z nichž 31 bude legislativního rázu.
Symantec odkoupí za 1,28 miliardy dolarů divizi bezpečnostních řešení firmy VeriSign. Společnost si tak rozšíří škálu bezpečnostních řešení a VeriSign se bude moci soustředit na ziskovější podnikání v oblasti domén. Více informací se dozvíte na našem sesterském webu SecurityWorld v článku Symantec koupil za 1,28 miliardy dolarů autorizační služby Verisign.
Facebook potrápila další nepříjemná chyba v ochraně soukromí. Chyba, která již byla dle společnosti opravena, umožnila hackerům upravovat profilové stránky nebo zpřístupnit důvěrné informace veřejnosti. Zatím jde o poslední z celé řady problémů týkajících se soukromí, kvůli nimž již řada uživatelů populární sociální síť opustila. Pomocí jednoduchého nástroje však můžete rychle zjistit, jaké informace sdílíte a s kým je sdílíte. Poté stačí jen pár kliknutí, abyste své soukromí na Facebooku získali zpět. Více v našem návodu Získejte zpět ztracené soukromí na Facebooku.
V dubnu se zhoršil nedostatek nejnovějších mikroprocesorů Intel pro notebooky, do konce tohoto kvartálu však Intel slíbil, že splní všechny objednávky. Nedostatek se týká mikroprocesorů Intel Arrandale včetně některých verzí Core i3 a Core i5.
Na společnost Google nyní řada lidí pohlíží skrze prsty kvůli shromažďování dat ze vzájemné komunikace lidí z přístupných bezdrátových sítí. Google oznámil, že zamezí autům mapujícím ulice pro službu StreetView, aby procházela bezdrátové sítě, a učinila tak až po zjištění, že shromažďují nezašifrovaný obsah bez jejich vědomí. Problém byl odhalen díky vládnímu orgánu zabývajícímu se ochranou dat v Německu, který si vyžádal prověření informací shromažďovaných Street View auty. Google tak zjistil, že jeho auta sbírají takzvaná payload data, neboli obsah přenášených paketů, a nejen SSID identifikátory a MAC adresy z Wi-Fi sítí. Pro Google to představuje velký problém, a to nejen proto, že byla prošetřením tohoto faux pas pověřena Americká federální obchodní komise, ale i proto, že před pouhými pár měsíci si na německém veletrhu CEBIT v Hannoveru Google snažil získat důvěru obyvatel, kteří se Street View obávali. Na svém blogu Google uvedl, že si je společnost plně vědoma svého selhání.
Bývalý člen ostrahy přiznal, že se během noční směny v nemocnici v Dallasu naboural do počítačů svých zaměstnavatelů. A co byl hlavní usvědčující důkaz? Video z jeho výstřelku na YouTube. Pachatel byl členem hackerské skupiny známé jako Electronik Tribulation Army. Dle Ministerstva spravedlnosti zde nainstaloval škodlivý botnet kód za účelem přispět k odstranění webové stránky konkurenčních hackerů. Zatčen byl jen pár dní před 4. červencem roku 2009, se kterým byl spojen plánovaný DoS útok. Nyní čelí žalobě, která by mu mohla přišít až deset let ve vazbě. Finální rozsudek má být vyřčen v září.
Automobilka General Motors prezentuje svou vizi auta budoucnosti na výstavě World Expo 2010 v Šanghaji a vypadá právě takto. Tento ze sítě napájený elektromobil, zkráceně EN-V, by se mohl vyrábět ve třech vyhotoveních - Pride, Magic a Laugh. Určeny jsou pro městskou dopravu, protože dle společnosti do roku 2030 bude v městských oblastech žít více než 60 procent všech lidí na světě. Elektromobily využívají lithium-iontové-fosfátové baterie, které lze dobíjet z běžných zásuvek, jak dlouho nabíjení trvá, však společnost neuvádí. Maximální rychlosti činí 40 km/h a dojezd 40 kilometrů. Vozidla bude možné řídit manuálně nebo se spolehnout na autopilota, kterého předvádí ve videu. Autonomní ovládání je postaveno na GPS, vzájemné komunikaci mezi vozidly a technologii pro udržování vzdáleností. Nejde však o nápad realizovaný pouze firmou GM. Podobná technologie byla představena společností Nissan na CEATECu 2009 v Japonsku. Její roboti se dokázali pohybovat po dráze a vyhýbat se překážkám i nehodám díky vzájemnému dorozumívání. Vozidlo je postaveno na platformě, pod níž se roku 2009 podepsali GM a Segway a vytvořili prototyp pojmenovaný PUMA - Personal Urban Mobility and Accessibility. Zatím nebylo rozhodnuto, zda se s produktem setkáme na trhu.
Nakonec zamíříme do Nepálu, kde UNICEF spustil novou službu pro psaní SMS zpráv, která má pomoci tamní mladé lidi spojit se světem. Přístup k počítačům je v Nepálu relativně malý, hodně lidí však má mobilní telefony. Skrze novou službu jsou mladí vyzýváni k posílání bezplatných zpráv s jejich názory a komentáři nad problémy, které je znepokojují. „Tato bezplatná služba umožní mladým lidem spojit se s internetem skrz nepálskou webovou stránku UNICEFU. Zmíněné problémy těchto mladých účastníků nebudou jen vyslyšeny, ale i předány a prodiskutovány,“ řekla k projektu Ayusha Shrestha, zástupkyně mládeže a zároveň Miss World 2003. Organizace obdržela 2 000 textových zpráv jen za pouhých pár hodin po spuštění projektu.