Google se hodlá vzdát své „beta strategie“ - ta může odstrašovat zákazníky

28. 5. 2009

Sdílet

Google se podle našich informací připravuje na odstranění přídomků „beta“ z názvů mnoha svých služeb, aby zvýšil jejich renomé mezi firmami, které se je dosud bály používat.

Google se hodlá vzdát své „beta strategie“



Google dosud ponechával většinu svých produktů ve verzi beta tak dlouho, jak to jen bylo možné - tato strategie ale zřejmě dostává citelné trhliny. Jako perfektní příklad této zvláštní situace může posloužit například Gmail, který, ač je na trhu k dispozici již mnoho let a jeho služeb využívají miliony uživatelů po celém světě, stále ve svém logu nese přídomek beta. To je však v přímém rozporu se zbytkem softwarového světa, který přídomkem beta označuje pouze produkty ve vývoji a snaží se co nejrychleji uvádět finální (a v očích uživatelů tedy i spolehlivé) verze.

bitcoin_skoleni


Matt Glotzbach, produktový manažer pro korporátní produkty v Google, k celé věci poznamenal: „Placená verze Google Apps Premier Edition, kterou používají naši korporátní zákazníci, již na sobě nálepku "beta" nenese.“ To je jistě pravda, zároveň však Google nepopírá, že samotné Google Docs nebo Google Calendar stále ještě označují jako beta verze. „Jedná se o naprostou drobnost, jejíž řešení přineseme v nepříliš vzdálené budoucnosti,“ dodává Matt Glotzbach.


Manažer pro Google Docs, Jonathan Rochelle, k celé věci poznamenal: „Plánujeme se s tím vypořádat velmi brzy – najdeme cestu, jak tento problém řešit.“ Neřekl sice jak, ale zřejmě půjde o prosté odebrání přídomků „beta“ a možná také úpravu uživatelských podmínek. „Pojem beta u Google znamená něco jiného než u zbytku softwarového průmyslu, naše produkty totiž prodáváme a nechováme se k nim, jako by se jednalo o beta verze. Je to spíše jakási tradice, ponechávat u Google produktů přídomek beta.“