Google sloučí údaje o uživatelích ze všech svých služeb

26. 1. 2012

Sdílet

 Autor:
Společnost Google sloučí zhruba 60 různých zásad ochrany osobních údajů ze všech svých služeb do jedné. Ke změně dojde od 1.3.2012.

Společnost Google ohlásila změnu zásad ochrany osobních údajů, tato data bude využívat ve svých službách, pokud bude uživatel přihlášen do Účtů Google.

 

Podle Googlu to umožní nabízet lepší služby přímo na míru každému uživateli. Pokud například zkombinuje údaje ze služeb Kalendář a Mapy, může zaslat upozornění na plánovanou poradu s ohledem na vzdálenost uživatele od místa jejího konání a na dopravní situaci na cestě. Alespoň podle názoru Almy Whittenové, manažerky Google pro ochranu osobních údajů a technologie, na jejím blogu.

 

Ke změně dojde 1. března a Google již na ni začal upozorňovat uživatele pomocí e-mailů a zprávy na domovské stránce. Dojde k zásadní úpravě zásad ochrany osobních údajů, která mimo jiné sloučí zásady většiny produktů Google do jednoho dokumentu. Podle Whittenové takto Google zpracoval více než 60 zásad do jedněch hlavních, společných. Údajně zároveň dojde ke zkrácení a zjednodušení zásad pro používání služeb.

 

„Jsme přesvědčeni o tom, že tyto nové, jednodušší zásady, budou pro všechny pochopitelnější a navíc nám umožní zlepšit služby, které nabízíme,“ napsala Whittenová. Dodala, že kratší a jednodušší pravidla pro ochranu osobních údajů začínají vyžadovat i jednotlivé státy.

 

Návrh nových zásad byl zveřejněn na webu Googlu. Podle slov Pam Dixonové, výkonné ředitelky Světového fóra ochrany osobních údajů ze San Diega, se jedná o výraznou revizi dosavadních zásad. „Jsou to jiné zásady ochrany osobních údajů,“ řekla Dickosonová. „Konečně jsou o trochu jasnější v tom, čeho se týkají. Podle mě toho víc přiznávají.“ Upozornila na to, že nové zásady se například více zmiňují o sběru a používání údajů z mobilních přístrojů včetně telefonních čísel. Stávající zásady jsou dostatečně právně neprůstřelné, ty nové jsou užitečnější z pohledu zákazníka.

 

Osobní údaje jsou u služeb využívajících internet velmi důležité, protože obsahují narůstající objem informací o uživatelích. Google Buzz, nepovedený předchůdce sociální sítě Google+, vyvolal bouřlivé reakce kvůli způsobu, jakým Google sdílel informace a upozorňoval uživatele na to, jak je sdílí.

 

Whittenová uvedla jako příklad kombinace informací mezi službami nedávno zavedenou funkci upravující výsledky vyhledávání pomocí Google+. Ta umožňuje uživatelům Účtů Google zobrazovat příspěvky známých ze služby Google+ a z dalších osobních zdrojů ve výsledcích vyhledávání z domovské stránky Google.

 

Dalšími vylepšeními mohou podle Whittenové být relevantnější výsledky hledání a reklamy vycházející z preferencí uživatele. Google například může vynechat reklamy na sportovní zboží a služby, pokud uživatel nesportuje. Služby Google také mohou do kontroly pravopisu zahrnout jména osob, které příslušný uživatel Google zná. „Stručně řečeno, ve všech našich produktech pro nás budete jedním uživatelem. Tím získáte možnost jednodušší a intuitivnější práce se službami Google,“ napsala Whittenová.

 

Podle názoru Dicksonové by ale měli být uživatelé při podobném slučování opatrní. „Jedná se o velmi všeobecné prohlášení, které může znamenat mnoho různých věcí,“ řekla. Podle ní je hlavním důvodem k obavám o kombinaci údajů možnost přizvání Googlu jako svědka při řízení u trestního nebo občanského soudu. „Prozatím bych vám doporučovala používat vyhledávání odděleně od samostatných služeb, například vyhledávat až po odhlášení z Účtů Google,“ doporučila. Dicksonová by chtěla, aby Google nabídl uživatelům možnost podobné kombinace údajů vypnout.

bitcoin_skoleni

 

Na blogu Google se můžete dočíst, že ani nadále nehodlá údaje o svých uživatelích nikomu prodávat ani je sdílet s jinými subjekty, pokud nepůjde o svědectví u soudu. Uživatelé budou mít údajně stále možnost vypnout zobrazování reklam.