Google spouští betaverzi zájmově orientované reklamy

11. 3. 2009

Sdílet

Internetový gigant Google dnes spustil beta verzi zájmově orientované reklamy (Interest Based Advertising). Ta se objeví v obsahové síti Google a také na serveru YouTube.

Google: zájmová reklama je novou cestou

 

Zájmově orientovaná reklama (Interest Based Advertising) je podle představitelů společnosti Google ideálním prostředkem, s jehož pomocí lze dostat správné informace k těm správným lidem. Novinka přináší dvě klíčové funkce: inzerenti nabízejí reklamu zacílenou dle zájmových kategorií a zároveň jim nový model dává možnost oslovit koncové zákazníky, kteří již v minulosti navštívili jejich webovou stránku, a existuje tudíž předpoklad hlubšího zájmu o určitou problematiku.
 
Společnost Google si od nového reklamního modelu slibuje, že jeho přínosy budou atraktivní pro všechny zainteresované strany. Uživatelé internetu uvidí relevantnější (a tudíž i zajímavější) reklamu a zároveň by se inzerentům měly otevřít efektivnější možnosti, jak zasáhnout kýžené cílové publikum, což jim ve výsledku umožní dosahovat vyšší návratnosti investicí. Majitelům stránek tak toto řešení dle propočtů společnosti Google přinese vyšší příjmy.

Jak bude novinka pracovat v praxi? Inzerenti nabídnou reklamu na základě kategorií zájmů, jež různým uživatelům systém přiřadí. Zmíněné kategorie se budou přiřazovat dle obsahu prohlížených videích na YouTube a také podle stránek, na něž uživatel zavítá v rámci obsahové sítě Google.