Google+ spustil stránky pro firemní uživatele

8. 11. 2011

Sdílet

 Autor: © HaywireMedia - Fotolia.com
S nástrojem optimalizovaným pro firemní uživatele by Google+ mohl získat významnou část velmi lukrativního trhu.

Vývojáři sociální sítě Google+ začali v pondělí zpřístupňovat nástroj pro vytváření profilových stránek, který má firemním uživatelům usnadnit komunikaci s jejich stávajícími i potencionálními zákazníky. Běžní uživatelé si pak mohou firemní profily přidat do svých kruhů či je doporučit prostřednictvím tlačítka +1. „Je to možnost, jak být ve spojení s místní prodejnou jízdních kol, diskutovat o svém šatníku s oblíbenou oděvní značkou nebo sledovat kapelu během jejího turné,“ vysvětluje Vic Gundotra, viceprezident Googlu pro sociální sítě.

Nové profilové stránky jsou aktivovány postupně. Zatímco některé organizace, jako třeba hudební skupina Coldplay, se již zaregistrovaly, mnoho uživatelů tuto možnost stále nemá. Po klepnutí na odkaz pro vytvoření stránky se jim zobrazí upozornění, že „Google+ stránka není dostupná všem“ a uživatel je požádán, aby to zkusil později. Gundotra nicméně slibuje, že stránky budou brzy přístupné každému zájemci o novou funkci.

Google spustil svou sociální síť letos v červnu a již o měsíc později na ní začal lákat i firemní uživatele. „Právě teď se sice zabýváme optimalizací pro spotřebitele, stejně tak ale máme tým vývojářů, který se snaží o podobnou optimalizaci také pro podniky. Věříme, že se nám nové nástroje podaří uvolnit do konce tohoto roku,“ říkal Christian Oestlien, jeden z vývojářů Google+, v létě. Ve stejné době také Google zveřejnil výzvu, ve které firmy žádal o účast na testování nových možností, jak usnadnit komunikaci mezi společností a jejími zákazníky. Zájem byl podle Googlu obrovský. Přihlásit se prý mělo několik desítek tisíc zájemců.

Podle analytiků přišel Google s novým nástrojem právě včas. Dan Olds z Gabriel Consulting Group si dokonce myslí, že funkce orientovaná na firemní uživatele může být jednou z oblastí, ve které by Google+ mohl předčít Facebook. „Mnoho podniků a organizací používá Facebook pro marketingové účely, ale ten není pro takové věci optimalizován,“ tvrdí Olds.

Pondělní oznámení by proto mohlo dát Googlu výhodu na velmi lukrativním trhu. „Na Facebooku firmy používají mechanismy, které jsou určené pro jednotlivce. V tomto směru může mít Google+ velkou šanci. Jen musí dát dohromady sadu nástrojů, které firmám používání sociálních sítí výrazně zjednoduší,“ dodává Olds.