Na tzv. projektu Wing pracují v laboratořích Google X, což je výzkumná divize Googlu, v níž byla mimo jiné vyvinuta samořídící auta, jež jsou v současné době testována v Kalifornii. Na Wing se v Googlu pracuje dva roky, až doposud byl však vývoj prováděn v tajnosti. Podle Googlu je jeho dlouhodobým cílem vyvinout bezpilotní stroje, které budou moci být používány například k dodávkám potravin a dalšího vybavení ve špatně dostupných oblastech. Tyto stroje mohou být využity například při zemětřeseních či záplavách, tedy v podmínkách, kam se běžná technika dostane jen s obtížemi.
„I jen několik takových bezpilotních strojů schopných téměř nepřetržitě poskytovat pomoc může zachránit život v případě krizové situace velkému množství lidí,“ uvedl Astro Teller z Google X. Prvotním cílem projektu Wing bylo dodávat defibrilátory lidem, kteří trpí příznaky infarktu. Myšlenka byla taková, že letouny budou schopné defibrilátory přenášet rychleji než sanitky. Při propojení se záchranným systémem se však tato časová výhoda smazala. Prototypy bezpilotních letounů, které Google vyvinul, jsou v současné době testovány na odlehlých farmách v australském Queenslandu. Austrálie byla pro toto testování zvolena kvůli liberální právní úpravě týkající se tohoto druhu strojů.
Letouny mají rozpětí křídel asi 1,5 m a čtyři elektricky poháněné vrtule. Celková hmotnost včetně donášeného zboží je okolo deseti kilogramů, samotný stroj má pak asi osm kilogramů. Kombinuje výhody letadla i helikoptéry – dokáže vzlétnout bez jakékoli ranveje svisle vzhůru a může také udržet ve vzduchu polohu nad určeným bodem. Na druhou stranu i poměrně rychle letí. Do letounu je předem naprogramována cílová stanice a zařízení na ni doletí zcela samo. Tím se liší od mnoha vojenských bezpilotních strojů, které jsou na dálku řízeny pilotem ze země, který je ale obvykle na druhém konci světa. Podle Googlu by bezpilotní letouny v budoucnu mohly být využívány také k donášce zboží z e-shopů, podobně jako to se svými stroji zamýšlí například Amazon u své navrhované služby Prime Air. Žádost Amazonu o spuštění služby nyní zkoumá americký federální úřad pro letectví.
„My však primárně chceme pomáhat. Naším cílem je udělat něco, co tady ještě nebylo. Po skončení testování nám bude jasné, jakými snímači musejí být letouny osazeny a jak mají být nastaveny. Či jak vyladit motory, aby se nestala nějaká katastrofa,“ uvedl Teller. „Provozování těchto zařízení musí být také dostatečně efektivní po finanční stránce.“