Vývojáři dokončili nástroje, které prý Googlu umožní lépe reagovat v případě, že jej nějaký vlastník autorských práv formou tzv. takedown notice upozorní na nepovolené použití jeho obsahu na stránkách společnosti, ať už ve vyhledávači nebo službě Blogger. Nástroje také výrazně zjednodušují proces podávání takových žádostí v souladu s americkým zákonem Digital Millenium Copyright Act (DMCA).
„Počátkem tohoto roku jsme vytvořili nástroje, které nyní úspěšně používá více než tucet našich mediálních partnerů, kteří dohromady zajistí asi 75 procent všech URL adres předložených formou DMCA takedown oznámení. Doba naší odezvy těmto partnerům se nyní pohybuju hluboko pod 24hodinovou hranicí,“ píše na firemním blogu Kent Walker, hlavní právní zástupce Googlu. V příštích měsících chce Google tyto nástroje více zpřístupnit i ostatním vlastníkům autorských práv.
Google také zlepšil své postupy při odhalování nepoctivých webmasterů, kteří používají reklamní systém AdSense na stránkách s obsahem porušujícím autorská práva. Cílem je prý dát zákazníkovi více možností, jak kontrolovat umístění své reklamy. Další strategií Googlu je zvyšovat množství legálního obsahu dostupného prostřednictvím jeho stránek, ať už jde o prodej filmů na YouTube či prodej elektronických knih na Google eBookstore.