Podle slov Priya Mathewa, který má u firmy Google na starost strategie, si nástroj dlouho přáli administrátoři spoléhající se na cloudová řešení a na emailové platformy mimo ně. „Po zprovoznění funkce hledání v protokolech poštovních serverů bude mnohem snazší odpovědět na otázky jako například: Co se stalo s odchozím a příchozím emailem? Byla zpráva do mé domény zaslána jako spam? Kteří uživatelé mohou posílat a dostávat specifické zprávy?“ napsal Mathew na podnikovém blogu.
Použití nástroje dovolí správcům počítačových sítí prověřovat informace, které se týkají e-mailových zpráv – například odesilatele, příjemce, předmět, samotná data, celkový čas přenosu a stav. „Naše funkce hledání v protokolech poštovních serverů umožní administrátorům domén stejnou míru přístupu k údajům o jednotlivých operacích služby Apps, jakou mají správci serverů instalovaných ve vlastním podnikovém datacentru,“ dodal Mathew.
Popsaná novinka, která bude dostupná pouze u placených verzí pro firmy a také u verzí pro vzdělávací a vládní instituce, využívá cloudovou platformu BigQuery. Důvodem byla podle oficiálních zpráv společnosti skutečnost, že jde o analýzu datových souborů s velkým objemem (jde řádově o terabajty datových informací) a snahu dosáhnout co nejrychlejších výsledků vyhledávání.
Google také detailně popsal, jak konkrétně pomocí nového nástroje odstraňovat problémy spojené s fungováním elektronické pošty. Například pokud již uživatel hledanou zprávu odstranil, lze ji nalézt pomocí příkazu in:anywhere