Google: Větší propojení vyhledávače se sociálními sítěmi

23. 10. 2009

Sdílet

Jen několik hodin poté, co Microsoft informoval o své dohodě s mikroblogovací službou Twitter, přišla se svým řešením v této oblasti i společnost Google.

Google o svých plánech podrobněji informoval na konferenci Web 2.0 Summit, konané v americkém Los Angeles. Jeho současnou prioritou je prý začlenění příspěvků z mikroblogovací služby Twitter do svých výsledků vyhledávání. Jak uvedla Marissa Mayer, vicepresidentka Googlu pro vyhledávání, společnost má od propojení vyhledávače s touto službou velká očekávání a bude se tak snažit, aby konečné řešení bylo dostupné v nejbližších měsících.

Toto propojení prý uživatelé využijí například v situaci, kdy se budou chtít informovat o aktuálních sněhových podmínkách v jejich oblíbeném letovisku. To budou moci zjistit právě pomocí krátkých zpráv těch uživatelů Twitteru, kteří se v tomto letovisku budou zrovna nacházet.

O konkrétních podmínkách spolupráce se službou Twitter nebyl Google sto hovořit. Neuvedl ani, zda do budoucna počítá i s integrací sociální sítě Facebook.

Se svým oznámením Google přišel jen několik hodin poté, co se podobným tématem na konferenci Web 2.0 Summit prezentovala i společnost Microsoft. Ta však pro svůj vyhledávač Bing, na rozdíl od Googlu, počítá i s integrací oblíbenějšího Facebooku.

Snahy obou společností propojit svou vyhledávací technologii se sociálními sítěmi přichází v době, kdy vyhledávač Bing zvyšuje svůj tlak na dlouhodobě dominantní pozici Googlu. Ten je úspěšný především na americkém trhu, kde nedávno pokořil hranici 10 procent. Z globálního hlediska se pak jeho podíl pohybuje kolem 4 %. Více informací o situaci na trhu s vyhledávači se dočtete v článku Bing od Microsoftu: Růst podílu nového vyhledávače se zastavil.