Google vs. Microsoft: Přetahovaná o zdravotnictví

15. 8. 2007

Sdílet

Na jaře a počátku příštího roku Google i Microsoft plánují přijít s produkty pro zdravotnictví. Cíl obou je shodný, ukousnout co největší kus koláče, který s tím, jak je stále více informací on-line, utěšeně kyne.

Na jaře a počátku příštího roku Google i Microsoft plánují přijít s produkty pro zdravotnictví. Cíl obou je shodný, ukousnout co největší kus koláče, který s tím, jak je stále více informací on-line, utěšeně kyne.

V připravovaných produktech chtějí obě firmy přinést kombinace nástrojů pro vyhledávání a zpracovávání informací (on-line i off-line). Ačkoli žádná z firem neprozradila konkrétní data vydání tohoto softwaru, očekávají analytici, že Microsoft udělá větší ohlášení ještě v průběhu tohoto podzimu, zatímco Google naplno nastoupí až příští rok.

Už dnes je na světě zkušební verze jednoho z produktů. Google Health je momentálně zkoušen betatestery i zdravotnickým personálem. Smyslem Google Health je poskytnout zdravotníkům, pacientům, i jejich příbuzným, lepší přístup k informacím. Aplikace zahrnuje zdravotní reporty, i zprávy o hospitalizaci, zdravotní průvodce pro různé léčebné metody a postupy, různé druhy diet pro zvláštní diagnózy, a například plánovací služby či katalogy evidovaných pacientů.

Microsoft zase nedávno koupil společnost Medstory, jejíž vyhledávací program se ve zdravotnictví již využívá, již loni přitom koupil další produkty pro zobrazování informací o pacientech. Obecně se programy Microsoftu se ve zdravotnictví využívají již delší dobu, a globálně patří k vůbec nejpopulárnějším. Podle dostupných informací (přímo z firmy), chce Microsoft uvést širokou platformu pro zdravotnictví, pokrývající veškeré možné potřeby zdravotníků i jejich pacientů.

bitcoin školení listopad 24

Souboj Googlu s Microsoftem bude zajímavý i díky tomu, že zatímco produkty Microsoftu dlí na pevných discích 90 % PC, je Google často startovní stránkou internetových prohlížečů. Obě firmy ví, že pacienti chtějí vidět své zdravotní zprávy on-line, a mít je snadno přístupné, a tuší, že se ze zdravotnictví stává lukrativní byznys. Připravované produkty budou prozatím v největší míře relevantní pro Spojené státy, kdo si však může být jistý, že se s nimi za pár let nesetkáme také u nás?