V příštích dnech nabídne firma Google svým anglicky mluvícím uživatelům vyhledávacího enginu možnost vidět linky k příspěvkům, které přidali uživatelé z jejich seznamu kontaktů na sociálních sítích. Social Search výsledky se také objeví v aplikaci Google Image, potvrdila společnost ve středu na svém blogu.
Aby mohli uživatelé využívat Social Search, budou muset být přihlášeni do svého Google účtu. Společnost Google také doporučuje vytvořit si Google Profile, který poté mohou využívat k ukládání adres svých blogů, sociálních sítí, účtů na sdílení fotek a podobných. Google poté může získat kontakty a spojení k těmto sítím, podobně jako Gmail nebo Google Reader, a vyhledávat v nich relevantní příspěvky pomocí služby Social Search.
Jelikož společnost Google očekává, že pro službu Social Search se objeví spousta vylepšení, označuje tuto verzi jako "beta", aby dala najevo, že se tento produkt bude značně vyvíjet. "Myslíme si, že je velký potenciál ve vylepšování hledání v sociálních sítích a jsme teprve na začátku," napsali Maureen Heymans, technický vedoucí služby Social Search, a Terran Melconian, technický vedoucí služby Social Image Search v příspěvku na blogu.
Začlenění obsahu sociálních sítí do hledání je důležitým doplňkem výsledků a také velmi dobrý tah společnosti Google proti konkurenci, říká analytik Greg Sterling z firmy Sterling Market Intelligence.
Obsah sítí jako je třeba Twitter se stává stále cennější pro poznávání trendů a pro aktuality různých událostí. Google si je vědom toho, že lidé tráví na sítích jako je třeba Twitter, Facebook, MySpace a podobné stále více času.
"Hledání v příspěvcích na sociálních sítích představuje nový cenný zdroj informací a pomáhá lidem rozhodnout se a být informováni," dodává Sterling.